• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402092618291
  • خبرنگار : 50134

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در خبرگان:

ضروری است در راه ترویج سیره فاطمی در جامعه بکوشیم

ضروری است در راه ترویج سیره فاطمی در جامعه بکوشیم

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت فاطمه (س) الگوی کامل یک زن مسلمان است.

حجت الاسلام مجتهد شبستری در گفت و گو با ایسنا افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در بُعد خانوادگی و زندگی اجتماعی، الگوی کامل یک زن مسلمان و برترین زنان عالم است لذا ضروری است در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه پیام ایام فاطمیه و زندگی حضرت فاطمه به تمام مسلمانان این است که با حفظ حیا و عفت می توان در جامعه حضور داشت و در مهترین مسایل جامعه تاثیر گذار بود، تصریح کرد: ولایت مداری، تربیت شایسته فرزندان، اداره امور خانواده، حضور با عفاف و حیا در جامعه و آگاهی از امور جامعه از ویژگی های  ارزشمند حضرت فاطمه است که باید این رفتار ها، الگویی برای دختران و بانوان مسلمان باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سیره و منش حضرت فاطمه الگوی مناسب و برتر  برای خانواده ها است، یاد آور شد: نباید بگذاریم جامعه ما از مکتب فاطمی فاصله بگیرد چرا که دوری از سیره و مکتب فاطمی، نتیجه ای جز تباهی ندارد.

حجت الاسلام مجتهد شبستری بااشاره به اینکه بارزترین خصوصیت اخلاقی حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت و ولایت مداری است، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) با حفظ حیا و عفت به ایراد خطبه  پرداخت و به وظیفه خود در خصوص جهاد تببین بدرستی عمل کرد. 

وی با تاکید به اینکه ایام فاطمیه یک مسئله اعتقادی و دارای درسهایی برای مسلمانان است، اظهار کرد: شناخت زندگی حضرت فاطمه (س) و عمل به فرمایشات ایشان، جامعه را از بسیاری ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی که اکنون گرفتارش هستیم، دورخواهد کرد. 

وی ادامه داد: اگر مسلمانان شخصیت حضرت فاطمه را بخوبی می‌شناختند و ویژگی ولایت پذیری و ایستادگی در برابر ظلم حضرت فاطمه را الگوی خود قرار می‌دادند، اکنون شاهد شهادت هزاران فلسطینی نبودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha