• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092618332
  • خبرنگار : 50405

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

تشییع ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس و دو شهید امنیت بر دوش مردم مشهد

تشییع ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس و دو شهید امنیت بر دوش مردم مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مراسم تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس و دو شهید حادثه تروریستی راسک همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

صبح امروز ۲۶ آذر در مشهد مقدس همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) و تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس با حضور جمع زیادی از مردم مشهد و مسئولین استانی، از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

در این مراسم پیکر دو شهید حادثه تروریستی راسک نیز تشییع شد. شهیدان ستوان‌یکم حمید رضایی امین از چناران و گروهبان‌یکم علیرضا اکبری از بجستان ۲۳ آذرماه در حادثه تروریستی راسک به شهادت رسیدند. پیکر مطهر این دو شهید امنیت نیز امروز تشییع و در حرم مطهر رضوی طواف داده شد. 

عزاداران فاطمی سیاه‌پوش و سینه‌زنان در حالیکه ۱۴ شهید را بر دستان خود گرفته بودند، برای عرض تسلیت به امام رضا(ع) وارد بارگاه منور رضوی شدند. 

پس از پایان این مراسم، پیکر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس برای خاکسپاری به نقاط در نظر گرفته شده در استان و همچنین پیکر دو شهید امنیت نیز به شهرستان‌های چناران و بجستان منتقل خواهد شد. 

سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز ملی بزرگداشت شهدای گمنام، نام گرفته است و همه ساله در تمام کشور پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس در این روز تشییع و خاکسپاری می‌شود. امسال نیز مردم سراسر کشور میزبان ۲۸۰ شهید گمنام بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۶ ۱۴:۲۸

بزرگواران لطفاً اگر ممکنه براتون امشب نماز شب اول قبر یا سوره ی ملک برای شهدای مظلوم بخوانید یا به نیتشان صدقه بدهید خدا خیرتان بدهد ما تا ابد مدیون شهدا هستیم خواندن نماز شب اول قبر یا سوره ملک یا دادن صدقه کوچک تریین کاری است که می‌توانیم انجام بدهیم یا می‌توانید قبل از غروب آفتاب به نیت این شهدای عزیز زیارت عاشورا قرائت کنید خدا خیرتون بدهد شهدا ناظر بر همه چیز هستند اگر شما کوچک تریین کاری را برایشان انجام دهید در سختی های زندگیتان به بهترین نحو ممکن کمکتون میکنند