• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402092618406
  • خبرنگار : 50123

مکتب فاطمی عرصه انسان‌سازی است

مکتب فاطمی عرصه انسان‌سازی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه عرصه مکتب فاطمی عرصه انسان‌سازی است، گفت: تلاش کنیم در این عرصه تلمذ و حرکت کنیم، از این میدان فاصله نگیریم و خود را در این مجموعه تربیتی قرار دهیم تا به سعادت برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۶ آذرماه در آیین تشییع شهدای گمنام در شهرکرد اظهار کرد: امروز آمدید تا با شهدا تجدید بیعت کنید، تا به ظالمان و ستمگران و غاصبان بگویید درست است امروز جولان می‌دهید و بیشترین ظلم و ستم را در غزه انجام می‌دهید و دل بیداران عالم را خون کرده‌اید اما بدانید طولی نمی‌کشد که نابودی برای شما رقم می‌خورد، فلسطین پیروز می‌شود و غزه جشن پیروزی خود را خواهد گرفت، آمدید که بگویید در این امر هیچ تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: حضور شما این پیام را به جهانیان می‌رساند که امروز روز بیان فضایل زهراست، زهرا(س) یک انسان فوق بهشتی بود که همه وجودش رضای پروردگار بود و جان خود را برای این معنا فدا کرد، حضرت زهرا را ام ابیها می‌گویند که این امر توجیهات و معانی بسیار زیادی دارد، یکی از آن معانی این است که ام به معنای ریشه بوده و وجود رسول‌الله اسلام مجسم است این اسلام مجسم یک درخت تنومند دارد که ریشه‌اش فاطمه است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ریشه‌اش جهاد فاطمی است، جهادی که فاطمه بنا نهاد و جان خودش را در این راه قربانی کرد، اگر جهاد فاطمی نبود درخت اسلام شکل نمی‌گرفت، رشد نمی‌کرد و راه پیامبر بر زمین می‌ماند، در حقیقت ام ابیها ریشه اسلام، قرآن، دین و هدایت بشریت است، فاطمه‌ای که همه زندگی‌اش الگوست.

نکونام گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در لحظات آخر عمرش به فضه می‌گوید من یک نگرانی دارم نگرانی من این است که می‌بینم اموات را وقتی از دنیا می‌روند روی یک تخته می‌گذارند و معمولاً برآمدگی‌های بدن مشخص است و من به شدت نگرانم از اینکه مرا بعد از مرگ روی چنین تخته‌ای بگذارند و در معرض چشمان هرزگان قرار گیرم، فضه می‌گوید بانوی من یک چیزی سراغ دارم می‌آورم و می‌دانم شما خوشحال می‌شوی تخته‌ای آورد که اطرافش ترکه‌هایی بود یعنی شبیه تابوت امروزی درست کرد و به زهرا(س) نشان داد و گفت بدن را در این تابوت می‌گذارند و چیزی مشخص نیست برآمدگی‌ها پنهان است، وقتی حضرت زهرا(س) آن را دید تبسم کرد و خوشحال شد، فضه می‌گوید من بعد از رحلت پیامبر تا به امروز تبسم بر لبان زهرا ندیده بودم.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) برای بندگی خدا تبسم کرد، برای گناه نشدن در جامعه و برای اینکه جامعه سالم بماند و امت پیامبر از فساد و فحشا دور بماند، در حقیقت هزاران درس از این دست در مکتب فاطمی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه عرصه مکتب فاطمی عرصه انسان سازی است، تصریح کرد: در این عرصه تلمذ و حرکت کنیم، از این میدان فاصله نگیریم و خود را در این مجموعه تربیتی قرار دهیم تا به سعادت برسیم.

وی در پایان ضمن تشکر از مردمی که در تشییع شهدا شرکت کردند، گفت: تشییع روح بلند شهداست که با شما هستند و شما را دعا می‌کنند اعتقاد ما بر این است که براساس باورها حاجت می‌گیریم و توسل می‌جوییم، قطعا راه پر رهرو و راه انقلاب اسلامی با این وحدت و همراهی‌ها ادامه دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha