• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092618512
  • خبرنگار : 30147

 مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان:

آمار زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری است

آمار زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری است

ایسنا/خراسان رضوی  مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: آمار شهرستان زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری است.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، از مشارکت بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفری در این پویش تا ۲۵ آذرماه در شهرستان زبرخان خبر داد و افزود: بیماری‌های قلبی عروقی یکی از چهار دلیل اصلی مرگ در بین بیماری‌های غیر واگیر در جهان است.

وی با اشاره به اینکه پرفشاری خون مهمترین عامل خطر در بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از چهار علت اصلی مرگ، دیابت و همچنین بیماری‌های کلیوی با ۳ میلیون مرگ در سال در دنیا است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان با بیان اینکه دیابت و پرفشاری خون در سطح اول پیشگیری اهمیت دارند، خاطرنشان کرد: سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز این بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

وی افزود: متأسفانه این دو بیماری به عنوان بیماری خاموش و مادر بیماری‌ها در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.

سلیمانی در ادامه گفت: پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشارخون بالا، در راستای پیشگیری محوری از این بیماری‌ها در سطح جامعه تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: از آغاز پویش ملی سلامت تا ۲۵ آذرماه، قریب ۷۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان زبرخان غربالگری شدند، این در حالی است که این میزان مشارکت در رتبه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نزدیک به ۶۵ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و عزم جدی پرسنل شبکه بهداشت و درمان زبرخان و حضور پرشور شهروندان تصریح کرد: مشارکت فعال کلیه اعضای تیم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، ایستگاه‌های سلامت سیار و جلب مشارکت خوب جمعیت تحت پوشش، کارکنان ادارات، سازمان‌ها و صنایع، از طریق کمیته فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی تأثیر بسزایی در اجرای برنامه داشته است.

وی با بیان اینکه هر چقدر بیماری ها زودتر شناسایی شوند در این صورت کنترل بیماری بهتر صورت می گیرد، افزود: شهروندانی که در طول سال به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند، غربالگری دیابت و پرفشاری خون نیز برای آنان انجام می شود.

وی در پایان یادآور شد: این پویش در شهرستان زبرخان، همزمان با سراسر کشور تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد و افراد ۱۸ سال و بالاتر که تاکنون جهت غربالگری دیابت و فشارخون بالا مراجعه نکردند، در اولین فرصت با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت و یا از طریق سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت (دیابت، فشارخون بالا) به آدرس: http://Health.mci.ir برای بررسی وضعیت خود از نظر دیابت و فشارخون بالا اقدام نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha