• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402092718801
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

یک هزار و ۹۹۰ نفر در استان اردبیل همیار طبیعت شدند

یک هزار و ۹۹۰ نفر در استان اردبیل همیار طبیعت شدند

ایسنا/اردبیل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک هزار و ۹۹۰ نفر از دوستداران طبیعت در این استان با ثبت‌نام و دریافت کارت همیار طبیعت به جمع این تشکل پیوستند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل محمود قلی زاده با بیان این مطلب گفت: با اجرای طرح ثبت‌نام همیاران طبیعت تاکنون یک هزار و ۹۹۰ نفر از شهروندان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ۵۶۲ نفر مربوط به امسال است.
وی افزود: روند ثبت‌نام از علاقه‌مندان به طبیعت در این استان تداوم خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد به بیش از سه هزار نفر افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: در طرح همیار طبیعت افراد علاقه‌مند و دوستداران منابع طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبیعی کشور، سازماندهی می‌شوند تا براساس دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم در قالب "همیار طبیعت دانش‌آموز"،  "همیار طبیعت مروج" و  "همیار طبیعت محافظ" به‌طور افتخاری در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی همکاری کنند.
وی گفت: همیار طبیعت به فرد یا افرادی گفته می‌شود که بصورت انفرادی و گروهی "سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور" را در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی یاری کنند.
قلی زاده ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی، کمک به توانمندسازی و ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه منابع طبیعی و جلب همکاری گروه‌های مختلف مردم در مدیریت پایدار منابع طبیعی را از اهداف طرح همیاران طبیعت عنوان کرد.
وی از همیاران طبیعت استان  خواست در ارتقای سطح آگاهی خود درباره اهمیت منابع طبیعی کوشا باشند و با انتقال دانش خود در این زمینه به اعضای خانواده، دوستان و افراد ساکن در محل زندگی خود در راستای ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی تلاش کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود : علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت همیاران طبیعت به آدرس HAMYARTABIAT.FRW.IR پیش‌ ثبت‌نام را انجام دهند و سپس سایر مراحل اداری و صدور کارت نیز در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha