• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092718858
  • خبرنگار : 71496

درخواست برای انجام تحقیق درباره زنده به گور کردن زخمی‌ها در بیمارستان غزه

درخواست برای انجام تحقیق درباره زنده به گور کردن زخمی‌ها در بیمارستان غزه

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همانند تشکیلات خودگردان فلسطین انجام تحقیقی بین‌المللی و مستقل درباره دفن فلسطینی‌های زخمی در حیاط بیمارستان «کمال عدوان» غزه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز همانند تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز تحقیقی بین‌المللی و مستقل در خصوص گزارش‌های منتشر شده درباره استفاده ارتش رژیم اشغالگر از بولدوزر برای دفن غیرنظامیان فلسطینی زخمی که هنوز زنده بودند، در حیاط بیمارستان «کمال عدوان» در شهرک بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه خواستار شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری الجزیره، این دیده‌بان که دفتر آن در ژنو قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌ها و شکایت‌هایی را از سوی تیم‌های پزشکی و رسانه‌ای دریافت کرده مبنی بر اینکه بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی پیش از خروج از بیمارستان «کمال عدوان»، فلسطینی‌های زنده‌ای را در حیاط این بیمارستان دفن کردند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در ادامه اعلام کرد، امکان مشاهده دست‌کم یک جسد در میان انبوه ماسه‌ها وجود داشت و برخی از شهروندان فلسطینی تاکید کردند که این فرد پیش از اینکه دفن و کشته شود، زخمی بود.

این دیده‌بان همچنین اعلام کرد، ۹ روز قبل تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «کمال عدوان» نزدیک شده و تک‌تیراندازهای آن به بالای ساختمان‌های مرتفع رفته و شروع به تیراندازی به سمت هر شخصی کردند که در منطقه در حال حرکت بود.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه ضمن تاکید بر لزوم آغاز تحقیقی بین‌المللی درباره تمام نقض‌های هولناکی که در چند روز گذشته در بیمارستان در حق بیماران، آوارگان و کادر پزشکی رخ داده، اعلام کرد: یک تیم به ثبت و مستندسازی آنچه در این بیمارستان رخ داده از جمله اطلاعات افراد زنده و زخمی که در حیاط بیمارستان دفن شدند، ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه این دیده‌بان آمده‌است، در جریان یورش به بیمارستان، اشغالگران درب‌های خروجی و بخشی از ساختمان اداری و داروخانه بیمارستان را تخریب کرده و انبار داروی آن را پیش از تخریب آتش‌ زده و چاه آب، ژنراتور برق و ایستگاه اکسیژن آن را تخریب کردند.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده‌است، اشغالگران یک گودال بزرگ را در حیاط بیمارستان حفر کرده و حدود ۲۶ جسد کشته‌هایی که قبلا به دلیل اینکه امکان دفن آنها در قبرستان وجود نداشت، در این محل دفن شده بودند، نبش قبر کردند، به این شکل که بولدوزر ارتش اشغالگر آنها را به شکلی توهین‌آمیز از زیر خاک بیرون آورد.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در ادامه تاکید کرد که گزارش‌هایی از فوت یک سالمند در بیمارستان به دلیل گرسنگی و تشنگی، فوت شخص دیگری پس از اینکه اشغالگران یکی از سگ‌های خود را به سمت او رها کردند و نیز فوت چندین کودک و بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل عدم ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مناسب به آنها دریافت کرد.

این مرکز اعلام کرد، فجایعی که اشغالگران در بیمارستان «کمال عدوان» مرتکب شدند، در واقع ادامه حملات مکرر آنها به مراکز درمانی، تیم‌های پزشکی و تجهیزات حمل‌ونقل پزشکی در چارچوب سیاست برنامه‌ریزی‌شده آن از هفتم اکتبر برای نابودی ساختار بهداشتی و درمانی نوار غزه است که بر اساس اصول قوانین بین‌المللی انسانی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شنبه تحقیق درباره اطلاعات و گزارش‌ها از دفن شهروندان زنده فلسطینی در حیاط بیمارستان «کمال عدوان» را خواستار شد.

می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین اظهار کرد: اطلاعات و شهادت‌های شهروندان و کادر پزشکی و رسانه‌ای حاکی از این است که اشغالگران تعدادی از شهروندان زنده را در حیاط بیمارستان دفن کردند و برخی از آنها پیش از محاصره توسط اشغالگران، زنده دیده شدند.

منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه به الجزیره گفت: اشغالگران مرتکب یک فاجعه انسانی شده و بیمارستان کمال عدوان را به پایگاهی نظامی تبدیل کرده و عامدانه تیم‌های پزشکی و زخمی‌ها را تحقیر کردند.

انس الشریف، خبرنگار الجزیره در غزه که پس از خروج نیروهای اشغالگران از بیمارستان بازدید کرد، اظهار کرد: آنچه رژیم اشغالگر در بیمارستان کمال عدوان انجام داد، جنایتی هولناک در حق ساکنان غزه و تیم‌های پزشکی است.

از زمان آغاز حملا رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر تاکنون، نزدیک به ۱۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۱ هزار تن دیگر زخمی شده و زیرساخت‌های غزه به شدت ویران شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha