• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402092718924
  • خبرنگار : 71660

بن‌والاس:نخست‌وزیر تندرو اسرائیل در اشتباه است/«خشم کشتار» اسرائیل تا ۵۰ سال ادامه خواهد یافت

بن‌والاس:نخست‌وزیر تندرو اسرائیل در اشتباه است/«خشم کشتار» اسرائیل تا ۵۰ سال ادامه خواهد یافت

وزیر دفاع سابق انگلیس ضمن انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو گفت که رژیم صهیونیستی با خشم و میل به کشتار، «اقتدار» خود را به خطر می‌اندازد و تاکتیک‌هایش موجب تشدید تنش‌ها تا ۵۰ سال دیگر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس در مقاله‌ای برای روزنامه دیلی‌تلگراف هشدار داد: تاکتیک‌های اسرائیل موجب تشدید تنش‌ها تا ۵۰ سال دیگر خواهد شد و مسلمانان جوان را در سراسر جهان تندرو خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کنوانسیون ژنو را به خطر می‌اندازد و «حق» خود را تضعیف می‌کند، گفت: استفاده از نیروی متناسب قانونی است، اما مجازات جمعی و کوچ اجباری غیرنظامیان خیر. همچنین تعقیب و پیگیری حماس مشروع است، اما نابودی نوار غزه خیر.

بن والاس که از حزب محافظه‌کار انگلیس است، افزود: ما وارد دوره خطرناکی می‌شویم که اقتدار تل‌آویو مبنی بر دفاع، به دلیل اقداماتش در حال تضعیف است. نتانیاهو در حال ارتکاب اشتباهی است که امکان دارد اقتدار حقوقی و همچنین اخلاقی خود را از دست بدهد.

وزیر دفاع سابق انگلیس در ادامه با اشاره به ضعف نیروهای صهیونیستی عنوان کرد: نسل کنونی سیاستمداران اسرائیلی دردسرساز هستند و نخست‌وزیر تندرو آن اهداف بلندمدت را نادیده می‌گیرد زیرا کابینه‌اش در وهله اول از حملات حماس غافل شد. اما اگر فکر می‌کند که با خشم و میل به کشتار می‌تواند این مسائل را سامان دهد، سخت در اشتباه است. روش‌هایی که او در پیش گرفته، مشکلی را حل نخواهند کرد. در واقع من معتقدم که تاکتیک‌های نتانیاهو موجب تشدید تنش‌ها تا ۵۰ سال دیگر خواهد شد.

او در پایان گفت: پیش از آنکه کسی بگوید که من خواستار آتش‌بس با حماس هستم، خودم می‌گویم که خواستار چنین چیزی نیستم. نمی‌توانید با حماس آتش‌بسی داشته باشید مگر اینکه خود آن‌ها اعلام کنند که آماده چنین چیزی هستند. چیزی که من می‌گویم این است که تل‌آویو باید روش بی‌ملاحظه و نسنجیده برای حمله را متوقف کرده و به روش مختلفی با حماس مبارزه کند.

در هفتاد و سومین روز از تجاوزات اشغالگران به غزه و به‌رغم بمباران مناطق مختلف از جمله بیمارستان‌ها، این نبرد به سمتی می‌رود که صهیونیست‌ها انتظارش را نداشتند. آنها با توهم اینکه گسترش تهاجم، عملیات مقاومت را تضعیف می‌کند با وضعیتی متفاوت روبه‌رو شده‌اند،‌ به طوری که در حال حاضر خسارات جانی و مادی زیادی را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha