• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092718953
  • خبرنگار : 50378

برگزاری اولین رویداد نوآوری در صنعت اسباب‌بازی با محوریت زیارت و سوغات زائر

برگزاری اولین رویداد نوآوری در صنعت اسباب‌بازی با محوریت زیارت و سوغات زائر

ایسنا/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در راستای تولید محصولات فرهنگی با رویکرد ایرانی اسلامی، نمایشگاهی در خصوص پیش ارائه و معرفی محصولات و اسباب بازی‌های برتر در نمایشگاه اسباب بازی مشهد برگزار می‌شود.

سیدجلیل بامشکی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف ایده پردازی‌های نو با محور زیارت، امام رضا(ع)، سوغات زائر، اسطوره‌ها و شخصیت‌های شاهنامه و ظرفیت‌های گردشگری مشهد با مشارکت معاونت زیارت و گردشگری شهرداری مشهد، مرکز نوآوری و کارآفرینی تک و آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی در خصوص تولید اسباب بازی با محوریت ایرانی اسلامی بیان کرد: اسباب بازی عامل بسیار مهمی در انتقال فرهنگ است و از هر کجایی که بیاید خواستگاه خود را به همراه دارد و متاسفانه امروز تمام اسباب بازی‌های موجود در بازار وارداتی و یا تقلیدی است و بر سلیقه کودکان تاثیر می گذارد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه در روش تعلیم و تربیت مهمترین بحث الگوسازی است، ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان در سنین پایین قرار دارند و به علت انس گرفتن کودک با اسباب بازی این الگوسازی به جدیت در حال شکل گیری است.

بامشکی همچنین در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز اسباب بازی به عنوان یک کالای فرهنگی شناخته نشده است و در این حوزه ظرفیت بالایی برای ارتقا و پیشرفت وجود دارد، هدف از این رویداد شکل‌گیری، شناسایی و توانمندسازی تولیدکنندگان اسباب بازی است.

وی همچنین در خصوص سایر اهداف این نمایشگاه بیان کرد: بهره‌مندی از نوآوری در حوزه تولید اسباب بازی، شناسایی و معرفی فرصت‌های واقعی کسب و کار، چالش‌های کارآفرینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه‌ای مشهد در قالب سوغات زائر از جمله اهداف دیگر این رویداد است.

بامشکی با بیان اینکه این رویداد در فرآیندی پویا ضمن شناسایی و ارزیابی این محصولات، شرایط را برای حضور صاحبان طرح‌های با استعداد در صنعت اسباب بازی تسهیل می‌کند، گفت: این نمایشگاه با ارائه خدمات تخصصی پشتیبانی از تجاری‌سازی، روند تعامل فی مابین صاحبان طرح و مدیران و سرمایه‌گذاران را تسهیل و تسریع می‌کند.

وی اظهار کرد: تیم‌های برگزیده این رویداد تسهیلات حمایتی دریافت خواهند کرد تا در جهت رشد فعالیت تجاری خود از آن بهره‌مند شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، بیان کرد: فرصت نهایی جهت معرفی آثار تا ۲۹ آذر برای تیم‌های شرکت کننده فراهم شده است و رویداد نهایی در مورخ ۴ دی ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha