• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092718993
  • خبرنگار : 71145

یک منبع کشتیرانی یمن: ارتش امروز از سفر ۲ کشتی به اسرائیل جلوگیری کرد

یک منبع کشتیرانی یمن: ارتش امروز از سفر ۲ کشتی به اسرائیل جلوگیری کرد

یک منبع کشتیرانی یمن از حملات موشکی ارتش این کشور به اطراف دو کشتی در جنوب المخا خبر داد. رویترز نیز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، یک کشتی در جنوب دریای سرخ مورد هدف قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، یک منبع کشتیرانی یمنی به الجزیره گفت که دو کشتی در دریای سرخ مورد اصابت دو موشک ارتش یمن قرار گرفتند. این منبع گفت که این دو کشتی در دریای سرخ هدف قرار گرفتند تا از حرکت آنها به سمت اراضی جلوگیری شود.

در این باره رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد، یک کشتی در جنوب دریای سرخ هدف راکتی از منطقه تحت کنترل ارتش یمن قرار گرفت.

این مقام‌های آمریکایی گفتند: ناوشکن یو اس اس کارنی به درخواست کمک این کشتی پاسخ داد و به سمت کشتی مورد هدف قرار گرفته حرکت کرد.

خبرگزاری رویترز همچنین بعد از ظهر امروز از حمله به یک کشتی نروژی در دریای سرخ خبر داد.

رویترز به نقل از شرکت نروژی «Inventor Chemical Tankers» نوشت: «یکی از نفتکش‌های ما در حمله‌ای در دریای سرخ مورد اصابت یک جسم نامشخص قرار گرفته‌است.

اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۶۳ مایل دریایی در شمال غرب جیبوتی دریافت کرده است.

پیشتر طی امروز، دوشنبه اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس گفته بود: گزارشی درباره یک حادثه در نزدیکی باب المندب در جنوب بندر یمنی المخا دریافت کردیم و احتمال انفجار در آب در دو مایلی یک کشتی در دریای سرخ وجود دارد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز نوشت، اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) اعلام کرد که گزارشی از یک کشتی در مورد انفجار احتمالی در کشتی‌ای در تنگه باب المندب که دریای سرخ را به اقیانوس هند متصل می‌کند و در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ساحلی المخا در یمن دریافت کرد.

این در حالی است که ارتش یمن از زمان آغاز تجاوزات اشغالگران به نوار غزه، کشتی‌هایی را که به سمت اراضی اشغالی حرکت می‌کنند، هدف قرار داده‌است.

پایگاه خبری آکسیوس چند روز پیش به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بندر ایلات اشغالی در نتیجه حملات ارتش یمن تقریبا شاهد توقف کامل ورود کشتی‌ها بوده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha