• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1402092719126
  • خبرنگار : 71967

نتایج غیرمنتظره و دور از انتظار یک نظرسنجی در ایالات متحده/جوانان امریکایی خواهان پایان اسرائیل

نتایج غیرمنتظره و دور از انتظار یک نظرسنجی در ایالات متحده/جوانان امریکایی خواهان پایان اسرائیل

نتایج تکان‌دهنده یک نظرسنجی نشان داد که اکثر جوانان آمریکایی اعتقاد دارند که موجودیت اسرائیل باید پایان پذیرد و همچنین مناطق تحت کنترل آن به گروه حماس تحویل داده شود.

به گزارش ایسنا، نتایج تکان‌دهنده یک نظرسنجی نشان داد که اکثر جوانان آمریکایی اعتقاد دارند که موجودیت اسرائیل باید پایان پذیرد و همچنین مناطق تحت کنترل آن به گروه حماس تحویل داده شود. این یافته‌های نظرسنجی است که توسط دانشگاه  هاروارد- هریس در هفته جاری انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از آمریکایی‌های بین ۱۸ تا ۲۴ سال می‌گویند که دولت اسرائیل باید از بین برود و یک نهاد فلسطینی تحت حاکمیت حماس جایگزین آن شود.

در همین حال، تنها ۳۲ درصد از همین گروه سنی طرفدار راه حل دو کشوری بودند که یک کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل ایجاد شود. ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان هم پیشنهاد کردند که سایر کشورهای عربی باید امور فلسطینی‌ها را دست بگیرند. نکته قابل تامل این است که این دیدگاه به شدت با نسل‌های قدیمی‌تر مردم آمریکا که راه‌حل دو دولت را ترجیح می‌دادند، متفاوت بود. بر این اساس، تنها ۴ درصد از آمریکایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر موافق بودند که اسرائیل باید پایان یابد.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، ۶۰ درصد از گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال حمله ۷ اکتبر توسط نیروهای حماس را  به عنوان پاسخی به نارضایتی فلسطینی‌ها اعلام کردند. دیدگاه این رده سنی از آمریکایی‌ها با دیگر مردم این کشور در قبال این مساله کاملا متفاوت است به طوری که ۲۷ درصد از دیگر رده‌های سنی چنین نظری در مورد حملات ۷ اکتبر حماس داشتند. نکته جالب دیگر نظر جوانان آمریکایی در مورد حملات گسترده اسرائیل در غزه است به طوری که ۶۰ درصد آنها اسرائیل را به نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه متهم کردند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۷ درصد از گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال معتقد بودند که در جریان درگیری‌های اخیر، یهودیان باید به عنوان ستمگر در نظر گرفته شوند.

حقیقت دیگری که این نظرسنجی برملا کرد، شکاف شدید میان جوانان و بزرگسالان آمریکایی در حمایت از اسرائیل یا حماس بود. در حالی که بیش از ۸۰ درصد از بزرگسالان در  آمریکا به طور کلی طرفدار اسرائیل بودند،  این حمایت در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال به طور مساوی تقسیم شده بود. بخش دیگری این تحقیق در مورد پیگیری مردم آمریکا نسبت به تحولات و درگیری‌ها در غزه است. نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۶۹ درصد از آمریکایی‌ها در هر سنی، اخبار این جنگ را دنبال می‌کنند. این رقم برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال به ۸۱ درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی مطالعات قبلی را تایید کرد که نشان می‌داد جوانان آمریکایی بیشتر از گروه‌های دیگر طرفدار حماس هستند. بر اساس نظرسنجی Cygnal که مدت کوتاهی پس از حمله انجام شد، ۵۷ درصد از مسلمانان آمریکایی گفتند که معتقدند حمله حماس علیه اسرائیل موجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha