• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402092719133
  • منبع : نمایندگی سمنان

سمنانی‌ها نگران میوه شب یلدا نباشند

سمنانی‌ها نگران میوه شب یلدا نباشند

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این سازمان برای تأمین میوه شب یلدا گفت: مردم در این زمینه هیچ نگرانی‌ای نداشته باشند.

محمدرضا قاسمی امروز (دوشنبه، ۲۷ آذر ماه) در آستانه شب یلدا با اشاره به افزایش تقاضای میوه و خشکبار در آستانه این آیین ایرانی، اظهار کرد: برای تأمین میوه شب عید، مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان صادر شده و با توجه به تأکیدهای چند باره استاندار سمنان درباره تامین میوه شب عید، کمیته راهبردی میوه استان سمنان تشکیل شده و تا کنون دو نوبت جلسه داشته است.

وی ادامه داد: در این زمینه، اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان به‌عنوان مباشر خرید و توزیع میوه انتخاب و میوه‌های سیب و پرتقال به‌عنوان میوه‌های مورد نیاز بازار در شب عید تعیین شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه براساس تصمیم گرفته‌شده ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب برای عرضه در بازار شب عید استان سمنان پیش‌بینی و مصوب شده است، اظهار کرد: اگرچه این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اما اگر نیاز بیشتری باشد، امکان تأمین آن وجود دارد. بنابراین با استفاده از تجربه سال گذشته در تامین میوه شب عید در استان سمنان، عدد بیشتری را برای نوروز امسال با توجه به تقارن آن با ماه مبارک رمضان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

قاسمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درباره تأمین میوه شب عید امسال و خرید از باغ‌داران، گفت: برای تأمین پرتقال بازدیدهای لازم در استان مازندران انجام و تقریباً خرید آن از مبادی مربوط نهایی شده است.

وی ادامه داد: برای سیب نیز با توجه به سیاست اتخاذشده در استان سمنان مبنی بر تأمین این محصول از محل باغ‌های داخل استان در سال گذشته و استمرار این رویکرد برای تأمین میوه شب عید در نوروز امسال، بازدیدهای لازم صورت گرفته و برای قیمت‌گذاری نیز مذاکره‌های لازم انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: البته مذاکره‌های دیگری با بهره‌برداران شهر دماوند در استان تهران و شهر اشنویه در استان آذربایجان غربی به‌عنوان پشتیبان انجام شده و در روزهای آینده با توجه به کیفیت و قیمت نهایی، موضوع تأمین سیب برای بازار شب عید استان سمنان به سرانجام خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای تأمین مالی میوه شب عید استان سمنان، بیان کرد: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بانک توسعه تعاون و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان پیش بینی شده و بقیه اعتبارهای مورد نیاز از طریق اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha