• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402092719237
  • خبرنگار : 50037

فرماندار: رزن به برکت وجود علما، مفاخر و شهدایش می‌درخشد

فرماندار: رزن به برکت وجود علما، مفاخر و شهدایش می‌درخشد

ایسنا/همدان فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن به برکت وجود علما، مفاخر و شهدایش همواره می‌درخشد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار دوشنبه ۲۷ آذر در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه و روز شهرستان رزن، با بیان اینکه در سال‌های گذشته در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ۲۷ آذرماه هر سال سالروز شهادت آیت الله مفتح، روحانی برجسته و پرافتخار را به عنوان روز رزن نامگذاری کرده‌اند، افزود: دو شهرستان رزن و درگزین در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب همواره نقش بی بدیل و انکارپذیری تا به امروز داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رزن تاکنون خدمات برجسته‌ای را به خاطر سبقه تاریخی و سنتی و نیز مردم بی نظیر خود برای نظام انجام داده است، گفت: مرحوم انواری و مرحوم پیران از جمله شخصیت ها شهرستان رزن بوده که بالاترین و بیشترین زندان سیاسی را در رژیم گذشته برای شکل گیری انقلاب داشته اند.

وی همچنین تصریح کرد: آیت الله نوری همدانی، آیت الله شهید مفتح، ملاعلی معصومی، شهید امیدی عابد، حجت الاسلام شریفی و غفاری از جمله شخصیت های اهل رزن بوده که در پیروزی انقلاب در سطح کلان و نیز در سطح استان و شهرستان نقش برجسته‌ای را ایفا کرده اند.

غفاری‌آثار با بیان اینکه نیمی از یاران امام راحل در بحث کلان در پیروزی انقلاب از شهرستان رزن بوده است، اضافه کرد: این تعداد از شخصیت هایی برجسته در شهرستان رزن به نسبت سایر استان‌ها و شهرستان‌های سطح کشور بی نظیر است و همواره مردمان نظر به چنین شخصیت های والایی از دیار خود مباهات دارند و افتخار می کنند.

وی ادامه داد: در بعد از پیروزی انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مردمان شهرستان رزن و سرداران و ۳۲۰ شهید این شهرستان نقش ویژه ای داشته اند و امروز نیز مردمان این خطه در پشتیبانی حمایت از ولایت و انقلاب همواره در خط مقدم هستند.

فرماندار رزن گفت: مردم در تداوم انقلاب همواره نقش خود را ایفا کرده اند و امروز وظیفه ما مسئولان است که در خدمتگذاری ارائه خدمات مطلوب به مردم از هیچ امری کوتاهی نکنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن به برکت وجود علما، مفاخر و شهدایش در استان می‌درخشد، یادآور شد: آیت الله مفتح از جمله عالم و مجتهدانی بود که برای انجام وظیفه پیوند و ارتباط میان حوزه و دانشگاه، جامه عمل پوشاند و در این راستا نیز شهیدان مطهری و بهشتی در کنار این عالم برای تحقق هدف، پیوند این دو نهاد آموزشی و فرهنگی تلاش کردند.

غفاری‌آثار در ادامه با اشاره به خدمات انجام شده دولت سیزدهم در شهرستان رزن طی دو سال گذشته گفت: در سال گذشته از ۸۴ روستای رزن ۴۲ روستا با اعتباری افزون بر ۶۴ میلیارد تومان آسفالت و بهسازی شد که نهضت آسفالت و بهسازی مابقی روستاهای سطح شهرستان نیز با اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد تومان در سال جاری و یا با مساعد شدن هوا در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حوزه راه های فرعی و روستایی سطح شهرستان نیز اظهار کرد: در یک‌سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان در حوزه راه های فرعی و روستایی شهرستان روکش آسفالت انجام شده که در طول هشت سال گذشته بی نظیر بوده است.

غفاری‌آثار با بیان اینکه با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان نقاط حادثه خیز شهرستان اصلاح و مشکل آن مرتفع شد، گفت: شهرستان رزن دارای ۱۷ نقطه حادثه خیز ثبتی و رسمی در پلیس راه و راهداری بود که با اعتبارات اختصاص داده شده از محل سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی و شهرستانی تمامی این نقاط حادثه خیز اصلاح شده و تنها سه نقطه باقی مانده که اصلاح این نقاط نیز در دست پیگیری است‌.

فرماندار رزن در ادامه با اشاره به حوزه بهداشت و درمان شهرستان و پروژه بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی شهرستان رزن با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، گفت: از ابتدای سال تا کنون، اعتباری افزون بر ۶۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و اکنون هشت گروه شامل ۸۰ نیرو در حال فعالیت در ادامه روند عملیات اجرایی ساخت این پروژه مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: حوزه مرکز جامع سلامت ملابداق شهرستان نیز در مرحله محوطه‌سازی است و تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است ضمن اینکه مرکز جامع سلامت روستای چایان رزن ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل طرح در دهه فجر امسال، قابل افتتاح و بهره‌برداری است‌.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه هریک از مراکز جامع سلامت در حال احداث شهرستان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارند، ادامه داد: مرکز جامع سلامت سرتجین در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن شروع شد و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غفاری‌آثار همچنین اظهار کرد: با اعتبارات پیگیری شده توسط نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس از محل اعتبارات ماده ۵۶ در حال حاضر در بیش از ۴۰ روستا احیا قنوات انجام شده و در حال اجراست ضمن اینکه در ۲۵ روستا نیز مرمت کانال های آبرسانی شهرستان با این میزان اعتبار اتفاق افتاده است.

فرماندار رزن در ادامه از افزایش شش برابری سطح گلخانه‌های این شهرستان به نسبت ۴۰ سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم شهرستان رزن تنها دارای ۲۱ هکتار گلخانه بود که این میزان گلخانه در دولت سیزدهم دارای افزایش شش برابری بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۳ هکتار گلخانه جدید به سطح گلخانه‌های این شهرستان اضافه شده و زیرکشت رفته است، افزود: در حال حاضر در مجموع ۱۰۰ هکتار گلخانه برای احداث در شهرستان آماده داریم که منتظر تسهیلات بانکی خود هستند و سطح گلخانه‌ها رزن به بیش از ۱۴۰ هکتار در دو سال گذشته افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه آب شرب به ویژه در بخش سردرود روستای خرقان دارای مشکل هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر در پنج روستای جربانلو، سورتجین، گندوز، قراکند و نیز کهریز بغازی پنج حلقه چاه آب شرب حفر شده و یا اینکه در حال خریداری و یا احداث است ‌که با وارد مدار شدن این تعداد حلقه چاه مشکل آب شرب روستاهای شهرستان مرتفع می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دو سال گذشته اعتباری افزون بر ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای حوزه برق شهرستان هزینه شده که طی هشت سال گذشته بی نظیر بوده است، یادآور شد: در هشت سال گذشته بخش مرکزی و بخش سردرود تنها دارای سه ترانس برق بودند که برای تقویت برق این دو بخش در یک سال گذشته ۱۳ ترانس برق راه اندازی شده است.

وی همچنین با اشاره به حوزه اشتغال شهرستان و رتبه اول اشتغال رزن در سال گذشته و امسال تصریح کرد: در هشت سال گذشته تنها دو واحد اقتصادی در سطح شهرستان توسط یک سرمایه گذار احداث شده بود که در حال حاضر در دو سال گذشته در دولت سیزدهم در شهرستان رزن ۲۱ کارخانه مختلف اقتصادی و صنعتی در حال احداث است.

غفاری‌آثار در ادامه با اشاره به حوزه مسکن شهرستان اظهار کرد: رزن در سطح کشور و استان همدان نخستین شهرستانی بود که تمام نیازهای مسکن را در طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی و برای همه متقاضیان زمین لازم را برای واگذاری تملک و آماده و مهیا کرده است و در این طرح در شهرستان حتی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و نیز خانواده‌های سه فرزندی و چهار فرزندی قرار است زمین رایگان واگذار شود.

وی با بیان اینکه برای طرح نهضت ملی مسکن ۷۵ هکتار به محدوده شهر الحاق شد، افزود: در هفته دولت قرار بود تا ۲۰۰۰ قطعه زمین تأمین شده واقع در سایت ۸۵ هکتاری خمیگان رزن برای طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط این شهرستان با حضور استاندار واگذار شود اما متأسفانه این موضوع با مخالفت سازمان جهادکشاورزی استان مواجه شد که اعلام کرد این اراضی جزو اراضی کشاورزی بوده و امکان احداث طرح نهضت ملی در آن وجود ندارد که به همین علت اجرای این طرح به تعویق افتاده و موضوع توسط مسئولان در حال پیگیری است.

غفاری‌آثار تصریح کرد: برای حل مشکل سایت ۸۵ هکتاری خمیگان با پیگیری لازم این موضوع مصوبه امنیتی شده و به شورای تامین ارائه و مصوب شد که باید طرح نهضت ملی در این سایت اجرا شود.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تأکید کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی از نقش مؤثری در این انتخابات سرنوشت ساز برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۹:۵۱

جناب فرماندار شهرک صنعتی، شهرک پرورش دام و طیور، پارک فناوری و تحقیقات ایجاد و احداث کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۵:۴۲

اول یه چراغ قرمز در چهادراه قروه بزنید، مسکن پیش‌کش. من هفته قبل از این شهرستان گذر کردم، واقعا تعجب کردم، مردم این شهر چطوری بدون چراغ قرمز و با این حجم از هرج و مرج زندگی می‌کنند