• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402092719258
  • منبع : بازار

مقاصد سفر پاییزی رشت را بشناسیم

مقاصد سفر پاییزی رشت را بشناسیم

به گزارش ایسنا به نقل از فلای تودی، پاییز پادشاه فصل‌ها و بهترین زمان برای شروع یک تجربه سفر جدید است. بیشتر افراد سفر به رشت را برای بهار و تابستان انتخاب می‌کنند؛ درحالی‌که رشت در پاییز بهشتی مسحورکننده است که به‌سختی می‌توانید از آن دل بکنید. برای این پاییز، اگر به‌دنبال مقصدی هستید که مناظر باشکوه، غذاهای لذیذ و تجربه فرهنگی منحصربه‌فردی دارد، رشت را انتخاب کنید. تا دیر نشده چمدان‌ها را ببندید و با خرید بلیط رشت این سفر پاییزی بی‌نظیر را آغاز کنید. از مکان‌های تاریخی جذاب گرفته تا مناظر طبیعی خیره‌کننده، این سفر برای هر سلیقه‌ای مناسب است.

رشت دروازه ورود به بهشت پاییزی

رشت به‌خاطر مناظر زیبا، میراث‌ فرهنگی غنی، غذا و مردم دوست‌داشتنی‌اش معروف است. از طرفی بد نیست بدانید که رشت سومین مقصد پرطرفدار سفر با بیش‌از بیست جاذبه‌ی دیدنی در شمال ایران است. درحالی‌که هوای مطبوع پاییزی منطقه را فرا می‌گیرد، رشت به پناهگاه رنگ‌ها تبدیل می‌شود. این‌جا برای کسانی‌که به‌دنبال تجربه‌ای تمام ‌و ‌کمال از پاییز هستند، بهترین مقصد است. این شهر دارای انبوهی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی است.

جنگل‌های اطراف که با سایه‌های طلایی، قرمز و نارنجی تزیین شده‌اند، پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی ایجاد می‌کنند. علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، رشت به‌خاطر غذاهای بی‌نظیرش شهرت دارد و به‌عنوان پایتخت آشپزی ایران شناخته می‌شود. اگر مسافری ماجراجو هستید که به‌دنبال پناه‌بردن به طبیعت است یا یک علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ و مشتاق اصالت، رشت برای شما جاذبه‌های زیادی دارد. با خرید بلیط رشت، سفری فراموش‌نشدنی را برای تجربه پاییز در این خطه زیبا آغاز کنید.


گشت‌ و گذار در باغ رنگارنگ محتشم رشت

امسال پاییز را در باغ محتشم رشت تجربه کنید. این باغ زیبا که در دل شهر قرار دارد، تصویری از شکوه طبیعی است که در فصل پاییز واقعا زیبا می‌شود. جذابیت این باغ نه‌تنها در رنگ‌های پاییزی بلکه در ویژگی‌های چشم‌گیر آن نهفته است. در مرکز باغ محتشم عمارت باشکوه کلاه‌فرنگی قرار دارد، بنای زیبایی که ظرافت و تاریخ را نمایش می‌دهد. وجود این جواهر معماری، جلوه‌ زیباتری را به مناظر خیره‌کننده و پاییزی باغ محتشم می‌بخشد. وقتی در باغ قدم ‌می‌زنید، صدای آرامش‌بخش رودخانه گهررود که به‌آرامی در قسمت جنوبی باغ جاری است، همراه شما خواهد بود.

کنار هم قرارگرفتن رودخانه خروشان در مقابل باغ آرام، به‌خصوص در پاییز، محیطی واقعا زیبا را ایجاد می‌کند. باغ محتشم از اهمیت تاریخی قابل ‌توجهی در رشت برخوردار است. قدمت این باغ به سلطنت ناصرالدین‌شاه قاجار می‌رسد و پیکر هوشنگ ابتهاج، شاعر بزرگ ایرانی، در این باغ به‌خاک سپرده شده است. اگر دوست دارید باغ زیبای محتشم را در پاییز از دست ندهید، هرچه زودتر آماده شوید، بلیط رشت را بخرید و راه بیفتید.

مقاصد سفر پاییزی رشت را بشناسیم

بازدید از برج ساعت و موزه پست رشت

اگر به رشت سفر می‌کنید باید وقت بگذارید و در خیابان‌های زیبای شهر قدم بزنید. از محله پیر سرای تا ساغریسازان تا چله‌خانه و سرچشمه. همچنین هیچ سفری به رشت بدون بازدید از برج ساعت و موزه پست زیبای شهر کامل نمی‌شود. پاییز زمان مناسبی برای گشت ‌و گذار در خیابان‌های جذاب و غوطه‌ورشدن در میراث غنی این مقصد منحصربه‌فرد است. برج ساعت که در اصل یک فانوس دریایی قدیمی بود، به یک برج مراقبت و مرکز تحقیقات آتش‌سوزی تبدیل شده است. این ساعت زیبا از ۱۳۰۸، یعنی سه سال بعد از ساختن عمارت بلدیه رشت، اینجا ایستاده و نمادی از تاریخ و پایداری این شهر است.

در پیاده‌روی‌های خود به میدان شهرداری بروید و این مکان دیدنی نمادین را در مجموعه میدان شهرداری تماشا کنید. در مجاورت برج ساعت، موزه پست قرار دارد؛ یکی دیگر از جواهراتی که حس شگفتی و قدردانی از تاریخ ارتباطات را در شما به‌جای می‌گذارد. قدمت این بنای زیبا به سال ۱۳۱۱ می‌رسد. این‌جا می‌توانید از نمایشگاه‌های جذابی بازدید کنید که تکامل خدمات پست و سیستم‌های تلگراف را به‌نمایش می‌گذارند. مجموعه‌ای از پاکت‌نامه‌ها و تمبرهای قدیمی موزه، شما را به زمانی می‌برد که نوشتار، یک نوع ارتباط ارزشمند بود. برج ساعت و موزه پست تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های رشت است که به‌خصوص در شهرگردی پاییزی باید ببینید.

پاییز در پارک جنگلی سراوان رشت

پارک جنگلی سراوان در شهر زیبای رشت، دارای مناظر خیره‌کننده و مجموعه‌ای از گونه‌های گیاهی منحصربه‌فرد است که خصوصا در پاییز، شما را شگفت‌زده می‌کند. با قدم‌گذاشتن در پارک جنگلی سراوان، با زیباترین منظره‌ای که می‌توان تصور کرد روبه‌رو می‌شوید. جشن رنگ‌های پاییزی و مرداب بکر، بهشتی را روی زمین ایجاد می‌کند که قبلا ندیده بودید. منظره رویایی که دورتادورش را بلوط‌های بلند، درختان بید، آلوهای‌جنگلی، هالی‌ها و غیره احاطه کرده‌اند. پارک جنگلی سراوان در پاییز واقعا ارزش دیدن دارد. این قسمت کوچکی از جاذبه‌های رشت است که با رزرو بلیط رشت و آغاز این سفر باید ببینید. پاییز در جنگل زیبای گیسوم یا ارتفاعات ماسال، بازار بزرگ رشت، دریاچه ویستان، دریاچه سقالسکار، امامزاده هاشم و تالاب عینک، دیدنی‌هایی هستند که در این سفر در انتظار شماست.

مقاصد سفر پاییزی رشت را بشناسیم

ارزان‌ترین بلیط رشت را از فلای تودی بخرید

شما هم برای سفر پاییزی امسال رشت زیبا را انتخاب کرده‌اید؟ می‌دانید بهترین پرواز رشت، ارزان‌ترین بلیط هواپیما رشت و رزرو هتل رشت را کجا پیدا کنید؟ وب‌سایت فلای تودی بهترین مکان برای خرید بلیط سفر، رزرو هتل و خدمات سفر است. این‌جا همه تلاش می‌کنند تا راحت و اقتصادی سفر کنید و خاطرات به‌یادماندنی بسازید. همین حالا در سایت فلای تودی ثبت ‌نام و خدمات مورد نیازتان را جست‌وجو کنید. فلای تودی این امکان را به شما می‌دهد که بعد از مقایسه قیمت‌ها، امکانات و جزئیات، بهترین شرایط را انتخاب کنید.

همچنین در فلای تودی می‌توانید پروازهای چارتر، پروازهای لحظه آخری و قیمت‌های ویژه را ببینید و اگر کمی در تاریخ سفرتان منعطف باشید، می‌توانید واقعا اقتصادی سفر کنید. امسال پاییز زیبای رشت را از دست ندهید، به‌خصوص که فلای تودی همه‌چیز را برای شما فراهم کرده است. همچنین فراموش نکنید فلای تودی برای کسانی که رزرو بلیط و سایر خدمات را هم‌زمان انجام می‌دهند تخفیف‌های جالبی در نظر می‌گیرد. پس چرا بیشتر از این صبر کنید؟ سفر به رشت زیبا را از همین‌جا آغاز کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۹:۳۸

سلام خسته نباشید اینکه از بهترین‌های حوزه خبر ر ایران هستيد یعنی زحمات زیادی برای این امر کشیده می شود آرزوی موفقیت برای همکارانتان را دارم عکسی که در خصوص مقاصد گردشگری رشت گذاشتید بنظر بسیار شبیه چهارباغ اصفهان است