• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092719430
  • خبرنگار : 50039

افتخارآفرینی دانشجوی عضو جمعیت هلال‌احمر گلستان/ مقاله‌ای برای ثبت در سازمان یونسکو

افتخارآفرینی دانشجوی عضو جمعیت هلال‌احمر گلستان/ مقاله‌ای برای ثبت در سازمان یونسکو

ایسنا/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از ثبت جهانی مقاله عضو کانون دانشجویی هلال احمر گلستان در کتاب شخصیت «عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر» در سازمان یونسکو خبر داد.

قاسم غریب آبادی عصر دوشنبه، ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از اعضای هلال احمر استان گلستان در کنار فعالیت‌های انسان دوستانه، در عرصه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نیز فعالیت دارند، اظهار کرد: همین فعالیت‌ها سبب شده است تا آن‌ها علاوه بر کسب افتخار در عرصه‌های ملی، در رویدادهای بین‌المللی هم افتخار کسب کرده و جایگاه علمی کشور را ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این اتفاقات بسیار مهم ثبت جهانی مقاله عضو جوان هلال‌احمر گلستان در سازمان یونسکو است، توضیح داد: در همایشی که با عنوان «ثبت جهانی شخصیت عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر» با حضور نماینده یونسکو برگزار شد، مقاله عضو کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر استان گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس موفق شد جزء مقالات برگزیده برای ثبت در سازمان جهانی یونسکو قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با تأکید بر اینکه این همایش در اردیبهشت ۱۴۰۲ تحت عنوان «همایش ملی جهان‌بینی عنصرالمعالی و آموزه‌های فرهنگی تربیتی در قابوسنامه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد، خاطرنشان کرد: مقاله «علی اکبر بای» عضو کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر این دانشگاه با عنوان «خانواده و حقوق فرزندان از دیدگاه عنصرالمعالی» به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

وی با بیان اینکه موفقیت و دستاورد فوق در دهه پایانی آذر ماه از سوی دانشگاه گنبدکاووس اعلام شد، تصریح کرد: پس از قرار گرفتن مقاله عضو کانون دانشجویی جزء ۵۰ مقاله برتر، علاوه بر ثبت اسم شخصیت «عنصرالمعالی کیکاووس بن وشمگیر»، کتاب چاپ شده از مقالات توانست پس از طی مراحل در مرحله کارشناسی سازمان یونسکو امتیاز لازم را کسب کرده و ثبت جهانی شود.

به گزارش ایسنا، «عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر» به عنوان نوه قابوس بن وشمگیر سازنده تنها برج آجری جهان واقع در گنبدکاووس مربوط به قرن پنجم به عنوان یکی از شخصیت‌های شاخص منطقه جرجان زمین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha