• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402092819562
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان:

شکارچیان ممنوعیت شکار را در فصل «قوچ مستی» رعایت کنند

شکارچیان ممنوعیت شکار را در فصل «قوچ مستی» رعایت کنند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: قانون برای برخورد با متخلفان شکار غیرمجاز هیچ‌گونه مماشاتی ندارد، اما از شکارچیان می‌خواهیم در فصل جفت‌گیری و قوچ مستی، ممنوعیت شکار را رعایت کنند.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی گزارشی که به نیروهای کلانتری روستای بقم مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در کوه‌های روستای فسخود رسیده بود، نیروهای انتظامی در حین گشت زنی متوجه صدای شلیک چند تیر شده که با تعقیب و گریز نهایتاً شکارچیان متخلف دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه با تلاش نیروهای کلانتری روستای بقم پنج شکارچی متخلف دستگیر می‌شوند، گفت: پس از اطلاع محیط بانان از این موضوع و حضور در منطقه انتظامی، نیروهای محیط زیست نسبت به تعداد تفنگ و دیگر ادوات شکارچیان مشکوک می‌شوند که پس از ساعت‌ها گشت زنی مجدد در ارتفاعات کوه یکی دیگر از اسلحه‌های شکارچیان یافت می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان با اشاره به اینکه از متخلفان شکار ۳ اسلحه گلوله‌زنی همراه با دیگر ادوات و لاشه یک رأس کل وحشی کشف و ضبط شده است تصریح کرد: پرونده تخلفات این افراد تشکیل و جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شد.

شواخی در خصوص آخرین وضعیت شکارچیان متواری شده هفته گذشته، گفت: با توجه به شناسایی متخلفان در حین فرار و تشکیل پرونده قضایی، این افراد اظهار شده و توسط دستگاه قضایی تفهیم اتهام شدند.

وی با اشاره به دلایل افزایش شکارهای غیرمجاز در این موقع سال گفت: با توجه به اینکه این فصل زمان جفت‌گیری شکار محسوب می‌شود، بنابراین قوچ مستی بهترین زمان سوءاستفاده برای شکارچیان فرصت‌طلب است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه شکارچیان به شدت از اقدام به شکار در زمان قوچ مستی خودداری کنند، چرا که این اتفاق تأثیر نامطلوبی در کاهش تعداد جمعیت حیات وحش دارد، تأکید کرد: علیرغم اینکه قانون برای برخورد با این دسته از متخلفان هیچ‌گونه مماشاتی ندارد و آنان علاوه بر ضبط سلاح به حبس و جریمه نقدی نیز محکوم می‌شوند، ولی بازهم از شکارچیان می‌خواهیم در فصل جفت‌گیری و قوچ مستی، ممنوعیت شکار را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۰:۰۰

با این وضعیت خشکسالی، شکار باید در کلیه مناطق ایران و در هر زمانی ممنوع باشد. شکار جنایت و با متخلفان همانند جنایتکاران برخورد شود. است.