• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402092819597
  • خبرنگار : 50024

جابه‌جایی مرکز دفن زباله کرج زمان‌بر است

جابه‌جایی مرکز دفن زباله کرج زمان‌بر است

ایسنا/البرز رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: ۸۵ درصد حوضچه‌های شیرابه مرکز حلقه دره خشک شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خسروی روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساماندهی حلقه دره به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد:  متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل عدم توجه به مسئله ساماندهی حلقه دره حوضچه‌های بزرگ شیرابه تشکیل شده بود.

وی با بیان اینکه بوی ناشی از این حوضچه‌ها موجب آزار و اذیت شهروندان کیانمهر، شهرک ابریشم و مهرشهر بوده است، ادامه داد: در این خصوص کار مطالعاتی گسترده ای توسط دانشگاه‌های مطرح کشور صورت گرفت و امحای شیرابه ها در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه در این میان بیش از ۸۵ درصد حوضچه‌های شیرابه خشک شده‌ است، اضافه کرد: همین امر موجب شده است تا بوی نامطبوع منتشر در شهرهای اطراف حلقه دره تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

خسروی در بخش دیگری به کارخانه کمپوست اشاره کرد و یادآور شد: این کارخانه از سال ۷۷ اعتبار ملی دریافت نکرده بود، اما طی حمایت‌های صورت گرفته از سوی استاندار و شهردار ، شورای شهر مقرر شد پس از ۲۵ سال اعتبار ملی به ساماندهی خط تولید کارخانه کمپوست تخصیص یابد.

وی از خرید اسناد خرید سه خط تولید کمپوست خبر داد و اظهار کرد: این امر با تأمین اعتبار ملی ممکن خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: تلاش داریم بودجه ۱۴۰۳ با حمایت شورای شهر اعتبار لازم برای ساماندهی حلقه دره لحاظ شود. در این راستا پیمانکار نیز انتخاب خواهد شد تا فعالیت‌های مربوطه طبق اصول محیط زیستی و در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان انجام شود.

وی در پایان در خصوص مسئله جابه جایی حلقه دره، بیان کرد: این مهم نیاز به زمان بیشتری دارد و در آینده نزدیک ممکن نیست، اما اگر زمین مناسب در فاصله هشت کیلومتری شهر شناسایی شود همچنین اعتبار لازم تخصیص یابد جا به جایی حلقه دره در دستورکار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha