• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402092819602
  • منبع : نمایندگی همدان

معرفی ۳ واحد منتخب سبز همدان

معرفی ۳ واحد منتخب سبز همدان

ایسنا/همدان معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: در بیست‌وچهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، ۲۱ صنعت استان همدان کاندیدای صنعت سبز شده که از این تعداد، سه واحد برگزیده شده‌اند. 

سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه صنعت سبز یک برند پرافتخار برای صنایع است، اظهار کرد: امروزه مشتریان آگاه شده‌اند و تولیدات صنایع آلاینده را خریداری نمی‌کنند.

وی مطرح کرد: صنعت سبز در مسیر تولید آلایندگی را وارد محیط زیست نمی‌کند به طوری که با حذف پلاستیک، به‌کارگیری ظروف قابل بازیافت و مدیریت پسماند از آلایندگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

عربی در رابطه با صنعت سبز و گستردگی این صنعت در استان همدان توضیح داد: سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای یکی از رسالت‌های خود، بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای خدماتی را به رعایت الزامات محیط زیستی تشویق می‌کند به طوری که همه ساله در قالب یک فراخوان عمومی، همایشی تحت عنوان «تقدیر از واحدهای برگزیده سبز کشور» برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شاخصه‌های اعلام شده، در مرحله اول واحدهای اقتصادی، صنعتی، خدماتی و مراکز بیمارستانی، در قالب «خوداظهاری» به خود امتیاز داده و مستندات مربوطه را در سامانه مربوطه بارگذاری می‌کنند سپس اداره‌کل حفاظت محیط زیست این مستندات را راستی‌آزمایی و بازبینی کرده و امتیازات را در سامانه به ثبت می‌رساند.

عربی با ابرازخرسندی از شرکت ۲۱ واحد صنعتی و خدماتی استان همدان در این همایش گفت: امسال بیست‌وچهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز برگزار شد که خوشبختانه از استان همدان ۲۱ واحد صنعتی و خدماتی شرکت کرده و سه واحد استان شامل دو واحد صنعتی و یک واحد خدماتی برگزیده شده‌اند و در ۲۸ آذرماه سال‌جاری در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آنها تقدیر به عمل می‌آید.

وی اظهار کرد: از سایر واحدهایی که ثبت‌نام کرده و از نظر ما منتخب و سبز هستند، اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان همدان اواخر دی‌ماه سال‌جاری در قالب همایشی از این واحدها، با حضور مقامات ارشد استان تقدیر خواهد کرد.

عربی در ادامه با اشاره به شاخصه‌هایی که یک واحد را تبدیل به صنعت سبز می‌کند گفت: به طور کلی شاخصه‌ها به دو دسته اختصاصی و عمومی تقسیم می‌شوند که شاخصه‌هایی همچون مدیریت فاضلاب، مدیریت پسماند و مدیریت آلودگی هوا می‌توانند به نوعی امتیازآور باشند و شاخصه دیگری که مورد توجه است، باید نام واحد در فهرست صنایع آلاینده نباشد.

وی اضافه کرد: مبنای همایش هر سال، عملکرد سال قبل واحدهاست و ما در طول سال واحدها را پایش کرده و اگر آلودگی از جانب واحدی دیده شود، به آنها تذکر و راهنمایی خواهیم داد تا آن واحد وارد فهرست صنایع آلاینده نشود.

عربی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های آینده برای این صنعت تأکید کرد: صادرکنندگان مجوز و حامیان این صنعت متولیان اصلی هستند و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در حوزه مدیریت محیط زیستی در چهارچوب قانون با توجه به توانایی‌های خود کوتاهی نکرده و صنایعی که دچار مشکل شده باشد را از بُعد قانونی، آموزشی و تسهیلاتی که صندوق ملی محیط زیست در اختیار واحدهای صنعتی به واسطه بهبود عملکرد محیط زیستی و خرید تجهیزات برای کنترل آلودگی قرار داده است، بررسی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha