• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402092819752
  • خبرنگار : 71541

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد

ایجاد نارضایتی عمومی با انتقال تمام پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام(ره)

ایجاد نارضایتی عمومی با انتقال تمام پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام(ره)

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: انتقال تمام پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام(ره)، باعث نارضایتی عمومی خواهد شد و به لحاظ فنی هم این موضوع قابل انجام نیست.

به گزارش ایسنا، رضا نخجوانی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه ۶۰۰۰ نفر پرسنل در بخش فرودگاهی کشور داریم، اظهار کرد: ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌ها و بقیه با مدیریت‌های مستقل هستند و در حوزه ناوبری هوایی ارائه خدمات می‌کنند. به‌روزرسانی دستگاه‌های ناوبری در حال انجام است، بحث به‌سازی یک کار دائمی در فرودگاه‌های کشور است، بحث ساخت و توسعه هم در دستور کار قرار گرفته است. همچنین هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذار در بخش‌های فرودگاهی انجام شده و ارتقای آنها در دستور کار ما قرار دارد.

وی درباره انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه مهرآباد، بیان کرد: ما روزانه ۱۰۰۰ پرواز عبوری از فرودگاه مهر آباد داریم که کم و زیاد می‌شود. ما مهرآباد را به‌عنوان هاب پروازهای داخلی داریم که روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در آن انجام می‌شود و انتقال تمام پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام(ره)، باعث نارضایتی عمومی خواهد شد و مردم نمی‌توانند برای سفرهای خود به تهران، یک سفر زمینی دیگر هم داشته باشند و به لحاظ فنی هم این موضوع قابل انجام نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته از این زاویه نگاه کنیم که اگر مسافری قصد دارد از یک شهر به فرودگاه بیاید و از آنجا به یک کشور خارجی سفر کند، برای اینکه مسافر مجبور نباشد از تهران به فرودگاه امام(ره) سفر زمینی انجام دهد، یک موضوع منطقی است که همین الان هم قابل انجام است و منع قانونی هم ندارد. اما اینکه مسافری از مشهد به فرودگاه امام(ره) بیاید و از آنجا بخواهد به تهران برود با صرف زمان و هزینه، مورد نارضایتی خواهد بود.

خدمات فرودگاه مهرآباد در شان مردم نیست

نخجوانی با بیان اینکه خدماتی که در فرودگاه مهرآباد ارائه می‌شود، در شان مردم نیست، افزود: از ۲۰ سال پیش طرحی برای بهبود خدمات و ارتقا و توسعه در دستور کار بوده که در صورت اجرایی، همه مشکلات فعلی برطرف خواهد شد. کارشناسان خبره وضعیت مهرآباد را بررسی و برای ۲۰ سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند و ظرفیتی را برای اقدامات کارشناسی در نظر گرفتند و این ایده‌ها نهایی شده است.

وی ادامه داد: چهار وزیر نسبت به اصلاح وضع مهرآباد تصمیم گرفتند و الان در مرحله نهایی هستیم، کار را به مشاور ارجاع دادیم و تصمیم‌گیری شده که برای فرودگاه مهرآباد، یک ترمینال ۱۰۰ هزار متری با تامین حداکثر ایربریج‌ها ایجاد شود، بدین ترتیب فرکانس پروازهای صبحگاهی مهرآباد را از ۴۵ به ۱۲۰ پرواز ارتقاء خواهیم داد. اجرای این پروژه در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها هست و منابع مالی پیش‌بینی شده و مطالعات انجام شده و با همکاری بخش دفاعی که نقش اساسی دارد، ‌این کار برای خدمت‌رسانی به مردم به مرحله اجرا درخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره بدهی ایرلاین‌ها به این شرکت توضیح داد: ما ایرلاین‌های بدهکار داریم، اما رابطه ما با آنها رابط دائمی است. ما به آنها خدمات ارائه می‌دهیم و آن‌ها به ما بدهکار می‌شوند، اما بالاخره پرداختی‌هایشان را انجام می‌دهند که البته این موضوع ممکن است با تاخیر مواجه شود. شرکت‌های بدهکار را به‌دلیل حفظ حرمتشان نام نمی‌بریم اما از آنها می‌خواهیم تعهدشان را به جا بیاورند.

برای نوسازی فرودگاه‌ها، ۳۰ همت نیاز است

نخجوانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌هایی که در بخش فرودگاهی انجام شده، صدها هزار میلیارد تومان ارزش دارد،‌ گفت: اگر باند فرودگاهی بخواهد ساخته شود، ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری دارد. سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه عمرانی و تاسیسات و بهسازی انجام می‌شود. برآورد ما این است که در ۲۰ سال آینده، برای نوسازی فرودگاه‌ها ۳۰ همت است که در حوزه‌های ایمنی و سرویس‌دهی به مردم در دستور کار قرار دارد.

وی درباره تصمیم برای اخذ ۱۰ یورو در بلیت سفرهای بین‌المللی به ازای هر مسافر در لایحه بودجه ۱۴۰۳،‌ توضیح داد: برای اجرای پروژه‌هایی که در حال حاضر در شرکت فرودگاه‌ها تعریف شده، برای به‌سازی و بازسازی، در طول سال‌های آینده نیاز به ۳۰ همت سرمایه داریم و چون یک شرکت درآمد هزینه هستیم، بودجه‌ای هم به ما اختصاص نمی‌یابد، بنابراین مجبوریم برای قسمت کوچکی از این هزینه‌ها تعرفه‌ها را اصلاح کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هواپیمای فلایت‌چک در کشور داریم، گفت: دستگاه‌های کمک‌ناوبری در ایران در حال فعالیت است. همچنین برای خرید و انتقال فلایت‌چک دیگر اقداماتی انجام شده است. البته اطلاعات جزئی درباره واردات فلایت‌چک یک مساله استراتژیک امنیتی است و ما مجاز نیستیم این اطلاعات را در دسترس قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۶:۱۰

پرواز داخلی باید داخل مهر اباد باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۶:۲۸

دم شما گرم چقدر صدای هواپیما

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۶:۴۵

بنظر من تا زمانی که امکان بهره برداری عمومی از فرودگاه مهر آباد هست باید ازش استفاده بشه فرودگاه مهرآباد از هر نظر بهترین گزینه برای پرواز های داخلی تهران هست

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۷:۱۴

انتقال مهرآباد به فرودگاه امام جز مشکلات. هز،ینه ترافیک وترافیک پروازهای. وهرج و مرج چیز دیگری نیست . اصلا عقلانی نیست. فقط یک موضوع خوب است. زمین خواری فرودگاه به کام. مافیا. زمین .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۷:۵۲

لطفا به فکر ساکنین مهراباد هم باشید فقط آلودگی صوتی فرودگاهی که اجازه نمیده مترو برای ساکنین مهراباد جنوبی زده بشه همون جمع بشه بهتره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۳:۱۳

شما با به علم به اینکه خانه شما همجوار مهرآباد هست در تهرانسر ساکن شدی.پس اعتراض نکن. میتونی جاتو عوض کنی.یک ملت آواره بشن بخاطر شما

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۲۳:۵۷

کدوم یک ملت؟یه قشر پولدار حداقلی شدن ملت؟طرف خونشو عوض کنه که تو زورت میاد اسنپ بگیری بری فرودگاه امام ؟باید انتقال بدن فرودگاه قم یا اصفهان ناراحتید با قطار برید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۸:۰۱

باید پروازها به تدریج انتقال پیدا کنه ولی واجبه این امر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۹:۳۸

خیلی خبر خوبی ست به فرودگاه امام منتقل شوند و از صدای ناهنجار پروازها توی تهراسر خلاص شویم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۲۲:۱۴

سلام لطف کنید در تهرانسر ومهراباد وسی متری جی ساکن بشید تا متوجه بشن مردم چه میکشن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۰:۲۳

گوشمون کر شده شب روز صدای هواپیما خدا کنه جمع شه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۷:۴۷

سلام.کدوم منطق ؟مردم ساکن تهرانسر و مهرآباد جنوبی و سی متری جی و..... چه گناهی کردند ؟آلودگی صوتی در این مناطق خیلی زیاده . مگر تا فرودگاه امام 25 کیلومتر نیست ؟ کدوم سفر اضافی ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۲۳:۰۸

معلومه تو زندگیت سفر نرفتی، ۲۵ کم خیلیه، واسه کسی که با هواپیما سفر میکنه. ملت فدای ساکنان اطراف مهرآباد شن اشکال نداره. تاکسیا فرودگاه به نزدیک ترین نقاط شهر خون پدرشونو میخان...در هرحال هواپیما نیس. تا چند سال دیگه کلا فرودگاها تعطیل میشن.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۸:۴۵

فرودگاه مهرآباد باید تبدیل به فرودگاه کاملا نظامی بشه ، نه این که تحویل زمین خواران بشه. و فرودگاه پرواز داخلی جدید کنار فرودگاه امام زده بشه، فرودگاه کیش بسیار زیباست ، باید یک فرودگاه بزرگ و زیبا در شأن مردم ایران و تهران عزیز ، احداث بشه. به سازی مهرآباد هم آفتابه خرج لحیم کردن هست. کلا فرسوده هست. بهترین کار اینه که برای اهداف نظامی و به عنوان فرودگاه آلترنت و جایگزین استفاده بشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۱:۱۹

تهران بدون مهراباد دقیقا مثل ساندویچ بدون نوشابه میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۳:۰۳

ساکنین تهرانسر و سیمتری جی چه گناهی کردن که باید صدای هواپیما رو تحمل کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۷:۰۹

بهترین و عقلانی ترین کار جمع کردن فرودگاه از داخل شهر هست چون موجب کاهش آلودگی صوتی و هوا میشه و صد البته بار ترافیکی میدان آزادی کمی سبک تر میشه که خودش بسیار ارزنده هست و صد البته که با وجود فرودگاه مجهز امام خمینی نیازی به هزینه اضافی نیست و اون پول برای مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی و ساختن زیر گذر و پل هوایی که تو خیلی از مناطق نیاز هست صرف میشه و اون افرادی که پول خرید بلیط هواپیما رو دارن مطمئن باشید پول گرفتن تاکسی تا فرودگاه امام براشون چیزی نیست و یا با مترو بروند که ارزون و سریع هم هست پس بهتره بفکر ساکنین مناطق افراد مهر آباد باشید و الکی توجیه تونید نگران شمیرانات و شمال شهر نباشید عزیزای دل.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۲۳:۵۴

از کی تا حالا اقلیت شدن عموم ؟اکثر مردم حتی یک بار هم تو کل عمدشون هواپیما سوار نمی شن قشر خاصی سوار می شن برای ما مهم نیست انتقال بدن قم بهتر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۲۳:۵۴

انتقال فرودگاه مهر آباد به خارج از شهر بسیار منطقی و ضروریست. ۱_ آلودگی هوا ۲_آلودگی صوتی ۳_ترافیک اطرافش ۴_باز شدن یک محوطه عظیم برای بافت شهری به مساحت یک منطقه قابلیت احداث یک شهرک مدرن با ساختمان ها سی و چهل طبقه در دل شهر که باعث رفع معضل مسکن میشه ۵_ ایجاد فضای سبز ۶_ قابلیت ساخت و ساز های بلند در حومه آن نه تنها باید پادگان های غیر ضروری رو به خارج شهر تهران منتقلش کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۰۰:۰۴

از اساتیدی که مخالف هستن خواهش میکنم خود و خانواده گرامی را یک هفته به تهرانسر بیارن وشب را آنجا بخوابند بهترین طرح دولت می‌تونه جمع کردن این فرودگاه باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۹:۴۷

صدا .آلودگی .قدیمی بودن.میبایست بیرون شهربرود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۲۲:۰۸

اگر قرار است جمع بشه باید زمینهاشو بدن و مسکن اجتماعی برای مردم بسازه دولت ،اون افرادی هم که اینجا اعتراض دارن که صدای هواپیما براشون آزار دهنده است ،خب نباید اونجا ساکن میشدند ،تو که می‌دونستی اون منطقه صدای گیج کننده هواپیما زیاده ،خب نمیرفتی،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۰۱:۴۵

قطعا پرواز ها به فرودگاه امام منتقل بشه بهتره هم از لحاظ ترافیک شهری هم آلودگی هوا ولی مشروط بر اینکه مترو فرودگاه امام۲۴ساعته بشه و تعداد قطار هاش افزایش پیدا کنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۱:۴۴

چرا بجای این همه سرمایه گذاری روی سفرهای هوایی روی سفرهای ریلی پرسرعت سرمایه گذاری نمیشه؟ وقتی هواپیما نداریم بهترین گزینه قطار پرسرعت در حد دویست کیلومتر در ساعت هست