• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402092819830
  • خبرنگار : 50022

مدیرکل راهداری البرز:

تونل کرج-تهران منتفی، اما دو طبقه شدن آزادراه در دستور کار قرار گرفت

تونل کرج-تهران منتفی، اما دو طبقه شدن آزادراه در دستور کار قرار گرفت

ایسنا/البرز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در خصوص بحث دو طبقه شدن آزادراه کرج-تهران هم گفت: دو گزینه برای این مسیر مطرح بود یکی تونل و دیگری طبقه فوقانی که طرح تونل به دلیل نیاز به تجهیزات رد شد و در حال حاضر بحث طبقه فوقانی مطرح است. اجرای این طرح اقدام سختی نیست که مطالعات طرح جدید انجام شده و با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی زندی فر در نشست خبری روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برگزار شد؛  با بیان اینکه استان البرز را می‌توان یک کارگاه عمرانی در حوزه راهداری و حمل و نقل در نظر گرفت؛ گفت: در این حوزه، ۲۰۲ پروژه با هزار و ۶۷۶ میلیارد و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در تمام نقاط استان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: فقط در دور دوم سفر ریاست جمهوری که اخیراً صورت گرفت؛ ۲۸ پروژه راهداری افتتاح و ۱۲ پروژه زنی شد که مجموعاً  اعتبار این ۴۰ پروژه به هزار و ۶۳ میلیارد تومان می‌رسد.

زندی‌فر در ادامه با اشاره به روکش آسفالت بیش از ۱۱۶ کیلومتر از راه‌های استان، گفت: علاوه بر این ۶۹ کیلومتر لکه گیری آسفالت، ۱۱۷ کیلومتر درز گیری و ۴۲ کیلومتر ساخت راه روستایی هم انجام شده است که برخی از این آسفالت ریزی‌ها برای نخستین بار پس از انقلاب صورت گرفته است.

وی افزود: سالانه حدود ۵۰ عابر پیاده به دلیل تردد از عرض اتوبان کشته می‌شوند به همین دلیل نصب نیوجرسی، میله کشی و ترمیم پل‌های عابر پیاده به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته تا این آمار در سال آتی ۳۰ درصد کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه با اشاره به معضل ترافیک در شریان‌های اصلی استان البرز از جمله اتوبان کرج-تهران و کرج-قزوین، گفت: یکی از دلایل اصلی ترافیک در این مسیر نبود امکان عملیات عمرانی به دلیل تردد بالا است.

زندی فر در خصوص موضوع سیل اخیر جاده چالوس و لزوم ایمن‌سازی کامل این مسیر برای پیشگیری از حوادث مشابه هم گفت: برای جبران خسارات و ایمن‌سازی کامل به ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که جذب این اعتبار طی یک سال میسر نیست اما با شروع مرحله به مرحله ایمن‌سازی در حال جذب این اعتبار هستیم. به عنوان نمونه نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی محدوده خوزنکلا قرارداد بسته شده است. بودجه مورد نیاز برای ایمن سازی چهار پل آسیب دیده نیز گرفته شده است. می‌توان گفت با اقداماتی که آغاز شده طی سه تا چهار سال آینده این بودجه در محور چالوس هزینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در خصوص سرقت تجهیزات جاده‌ای در استان البرز هم گفت: یکی از مشکلات ما سرقت تجهیزات است. گاهی یک متر کابل تجهیزات روشنایی به سرقت می‌رود و اگرچه کابل ارزش چندانی ندارد ولی برای بازگشت روشنایی باید ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم. نرده‌های پل‌های عابر پیاده هم دائماً به سرقت می‌رود در حدی که فاصله نصب تا سرقت مجدد به یک روز هم نمی‌رسد. سارقان از برخی قطعات فلزی که ارزش چندانی ندارد هم نمی‌گذرند. در این خصوص حتی پایش پهپادی هم در دستور کار قرار داده‌ایم تا در نقاطی که خطر سرقت وجود دارد گشت‌زنی کند.

زندی‌فر در خصوص بحث دو طبقه شدن آزادراه کرج-تهران هم گفت: دو گزینه برای این مسیر مطرح بود یکی تونل و دیگری طبقه فوقانی که طرح تونل به دلیل نیاز به تجهیزات رد شد و در حال حاضر بحث طبقه فوقانی مطرح است. اجرای این طرح اقدام سختی نیست که مطالعات طرح جدید انجام شده و با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۷:۵۹

همزمان با چنین طرحها باید تردد های غیر ضروری کم بشه.از حمل ونقل عمومی استفاده بشه.البته حقوق ودستمزد هم متناسب با افزایش قیمت بنزین بیشتر بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۸:۰۳

البرز قطب اول صنعت و استراتژیک ایران است باید رسیدگی لازم شود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۳:۳۸

واقعا برای راهداری کرج متاسفم عرض اتوبان را قبل از پل کلاک پهن کردن و فقط ترافیک رو به جلوتر بردن همین. در صورتی که دیواره ی بغل رو بتن مردن ولی آسفالت نکردن اگه تو برنامه نبوده که وای بر ما و اگر بوده و انجام نشده بازم وای بر ما.استاد لطف کن یه پل بزن از گرمدره به جاده ی شهریار کرج بار ترافیکی پل فردیس رو بردار همین.الکی دست و پا نزنید پول مردم رو تباه نکنید کلی ماشین میاد روی پل سرازیر میشه به فردیس،شهریار،سر آسیاب و مارلیک،۵ فاز اندیشه خوشنام و .... بابا یه کم نقشه رو نگاه کنید،خواهش میکنیم لطفا درست تصمیم بگیرید.یعنی چی دو طبقه؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۸:۴۱

بعد از سالیان سال تازه به فکر طبقاتی کردن آزاد راه تهران کرج افتادند ما با این مشکلات سوختیم شاید برای نسل های جوان و نسل های بعدی مفید باشد به امید آن روز

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۹:۵۵

سنگ بزرگ علامت نزدنه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۱:۰۰

آخر این چه مرضی است خوب جمعیت و مهاجرت رو کم کنید درسته قیمت زمین رفته بالا ولی این همه خاک و زمین خالی آخر بدرد کی میخوره که بیاد بخره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۱:۴۳

سلام.آقا دیگه تو دنیا پل نمیسازن.از زیر گذر استفاده کنین.همین پل روی صدر که تمام منظره شهرو خراب کرده بسه