• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092819912
  • خبرنگار : 50039

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/۴۰

افزایش مقصد صادرات گلستان به ۳۳ کشور در دولت سیزدهم

افزایش مقصد صادرات گلستان به ۳۳ کشور در دولت سیزدهم

ایسنا/گلستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رشد چمشگیر در حوزه های صنعت، معدن و تجارت استان هستیم، افزود: طی ۲۷ ماه گذشته برای رونق تولید استان ۱۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

درویشعلی حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گلستان چهار پروژه صنعتی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این پروژه‌ها به ارزش ۴ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، کردکوی و آق‌قلا افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی مذکور «حباب و بدنه پلاستیکی لامپ کم مصرف»، «یدات و یُدید سدیم و پتاسیم»، «آجر سفالی ماشینی» و «داروهای نوترکیب» را تولید خواهند کرد، ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحدها علاوه بر رونق تولید در استان، برای ۲۵۱ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در ادامه به تشریح بخشی از اقدامات ۲۷ ماهه دولت سیزدهم در استان گلستان پرداخت و خاطرنشان کرد: میزان صادرات استان گلستان با رشد ۸۸ درصدی نسبت به مدت مشابه دوره قبل از ۲۹۱.۶ میلیون دلار به ۵۴۵.۴ میلیون دلار رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه این میزان صادرات از نظر وزنی ۲۸ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: کشورهای هدف صادراتی گلستان از ۲۵ کشور به ۳۳ کشور و میزان صادرات استان از رقم ۷۳۰ هزار و ۵۰۰ تن به ۹۳۸ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

حسن‌زاده احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه کاره را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در مدت مذکور ۸۳ واحد راکد دارای مجوز از اداره کل صمت گلستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال مجدداً به چرخه تولید بازگشتند و برای ۹۵۳ نفر شغل ایجاد شده است.

وی اعطای تسهیلات از محل رونق تولید، تبصره ۱۸، بازسازی و نوسازی، سفر نخست هیئت دولت، روستایی و عشایری و مشاغل خانگی را ۱۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: تعداد معادن پیش از دولت سیزدهم در استان ۶۰ معدن بود که در دولت دکتر رئیسی به ۶۷ معدن رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha