• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402092819951
  • خبرنگار : 71295

وزیر ارشاد:

دیپلماسی فرهنگی را در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم

دیپلماسی فرهنگی را در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم

ایسنا/بوشهر مراسم سی و سومین یادواره شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان با حضور استاندار بوشهر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دشتستان برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با اشاره شخصیت خاص شهید صادق گنجی گفت: تربیت نیروی انسانی تأثیرگذار باید با جدیت دنبال شود و همه ظرفیت‌ها برای تولید چنین شخصیت‌هایی پای کار باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر انجام کار فرهنگی تأثیرگذار تاکید کرد و افزود: دیپلماسی فرهنگی و هنری اثرگذارترین ابزار دیپلماسی است که در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را در خارج از کشور ارائه کنیم‌.

وی از جذب هنرمندان متعهد و دلسوز در وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد و بیان کرد: بوشهر یک استان کم‌نظیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی گفت: تولید محتوا یک کار مهم فرهنگی است که توسط مردم، انجمن‌ها و… انجام می‌شود و ما به صورت ویژه از این فعالیت‌ها در استان‌ها حمایت می‌کنیم. کار ما نظارت و تسهیل و حمایت است و کار باید دست مردم باشد.

وی بسترسازی برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری را یک اولویت مهم دانست و افزود: خودمان را متعهد به گسترش فرهنگ و هنر برگرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌دانیم.

شهید صادق گنجی سال ۱۳۴۲ متولد شد و دوران تحصیلات راهنمایی و متوسطه را در مدارس شهر برازجان و مقاطع عالیه را در تهران سپری کرد و موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته الهیات شد.

وی سال ۱۳۶۵ و در سن ۲۴ سالگی مسئولیت خانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان را عهده‌دار شد و روز ۲۸ آذرماه سال ۱۳۶۹ در مراسم تودیع خود در جلوی درب هتل لاهور پاکستان به دست عوامل گروهک تروریستی سپاه صحابه به شهادت رسید.

دیپلماسی فرهنگی را در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سی و سومین سالگرد شهادت شهید «صادق گنجی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، در آیینی با حضور استاندار بوشهر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مردم و مسئولان، در برازجان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha