• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402092819970
  • خبرنگار : 50163

جشنواره‌های علمی و پژوهشی گامی در راستای شناخت استعدادهای دانش‌آموزان

جشنواره‌های علمی و پژوهشی گامی در راستای شناخت استعدادهای دانش‌آموزان

ایسنا/زنجان معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: جشنواره‌های علمی و پژوهشی گامی در راستای شناخت استعداد و علاقه‌مندی دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف است.

وهاب ادیبی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذر ماه) در اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی و چهارمین جشنواره علمی - پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان، اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از بزرگ‌ترین رویداد علمی دانش‌آموزی دوره اول متوسطه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره علمی و پژوهشی، ویژه دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی تا پایان دوره متوسطه است، بیان کرد: انتظار داریم دانش‌آموزان زنجانی علاوه بر اینکه در دهمین جشنواره خوارزمی و پنجمین جشنواره علمی و پژوهشی، حضور فعالی دارند سایر دانش‌آموزان را نیز به مشارکت در این جشنواره دعوت کنند.

او ادامه داد: براساس اسناد بالادستی، اهداف و راهبردها سند تحول بنیادین، مطالبات و منویات مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی و بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری مدارس متوسطه این برنامه‌ها سال گذشته در قالب طرح شهید کاظمی آشتیانی برای دانش‌آموزان و همکاران ابلاغ شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان به اهمیت برگزاری جشنواره و فلسفه وجودی این قبیل جشنواره‌های علمی پرداخت و گفت: از مهم‌ترین اهداف این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد فضای رقابتی سالم و سازنده با هدف بروز خلاقیت‌ها و ایده‌های دانش‌آموزان، ایجاد زمینه مشارکت سازنده دانش‌آموزان یا مربیان در رقابت‌های اجتماعی و اقتصادی، تبادل تجارب موفق در زمینه آموزشی و پژوهشی دانش‌آموزان و مهم‌تر از همه، ایجاد زمینه لازم برای هویت‌یابی و شناخت علایق و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شناخت علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان سبب می‌شود آنها در مسیر علاقه‌ها و استعدادهای خود قرار گیرند، تاکید کرد: این امر قطعاً در موفقیت آنها تاثیرگذار خواهد بود.

ادیبی با اشاره به اینکه سال گذشته در جشنواره نوجوان خوارزمی ۳۳ هزار نفر شرکت داشتند که زنجان دومین استان به‌لحاظ درصد شرکت‌کننده بعد از استان گلستان بود، بیان کرد: در رقابت‌ها که در سطح مدرسه، منطقه و استان انجام شد، ۶۹ نفر از دانش‌آموزان زنجانی موفق شدند در رقابت‌های استانی مقام اول استان را در ۱۳ محور و ۲۲ زیر محور به‌دست آورند که همه آنها به مرحله کشوری رفتند. در نهایت سه نفر موفق شدند در کشور رتبه اول را به‌دست آورند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره علمی - پژوهشی در سال ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ تقریباً آخرین استان کشور بودیم و تقریباً کمتر از ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده داشتیم، گفت: با تلاش‌های انجام‌شده سال گذشته ۶۴۰۰ نفر دانش‌آموز در این جشنواره در ۱۱ محور و بیش از ۸۰ گرایش شرکت داشتند که زنجان جایگاه ۱۳ را بین ۳۲ اداره کل کسب کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان با توضیح اینکه در این جشنواره ۱۳۶ گروه در قالب ۱۹۲ نفر برگزیده داشتیم که از تعداد ۶۵ نفر توانستند رتبه اول استانی را به‌دست آورند، افزود: کسب رتبه در این قبیل جشنواره‌ها بیانگر توانمندی بالای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha