• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402092820127
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل اداره کل انتقال خون استان قم خبر داد:

اهدای خون ۷۶ نفر در روز شهادت حضرت زهرا(س) در قم

اهدای خون ۷۶ نفر در روز شهادت حضرت زهرا(س) در قم

ایسنا/قم مدیرکل اداره انتقال خون استان قم اظهار کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ۷۶ نفر از اهداکنندگان موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۱ نفر از اهداکنندگان خانم و ۷۵ نفر آقا بودند.

دکتر مهدی پهلوانی ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و برای تأثیر در نگرش دختران و زنان نسبت‌ به ضرورت و حیات‌بخش بودن اهدای خون، پویش اهدای خون با محوریت بانوان در استان قم همزمان با سراسر کشور برگزار ‌شد، اظهار کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ۸۷ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان قم مراجعه کردند که از این تعداد ۳ نفر خانم و ۸۴ نفر آقا بودند.

مدیرکل اداره انتقال خون استان قم ادامه داد: از این تعداد مراجعه کننده ۷۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد یک نفر خانم و ۷۵ نفر آقا بودند.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون تاکید کرد و گفت: پویش مهر فاطمی با شعار "بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون" در بازده زمانی شهادت حضرت زهرا (س) تا روز ولادت ایشان و روز مادر به‌صورت هماهنگ در سراسر کشور ادامه خواهد شد.

پهلوانی ستوده افزود: دو مرکز اهدای خون روح الله واقع در میدان روح الله جنب دبیرستان ماندگار امام صادق همه روزه به جزء روزهای جمعه از ساعت ۷ الی ۱۳ و همچنین ساختمان مرکزی واقع در بلوار ۱۵ خرداد جنب اداره اصناف از ساعت ۷ الی ۱۳ و در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تا ساعت ۱۷:۳۰ پذیرای داوطلبین اهدای خون است.

مدیرکل اداره انتقال خون استان قم با بیان اینکه اهدای خون یک صدقه جاریه است، تصریح کرد: از کلیه مردم درخواست داریم اهدای خون را جزء امور روزانه خود قرار دهند و فراموش نکنند چرا که اهدای خون یک صدقه جاریه است که حداقل جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌ دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha