• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۶:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402092820148
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل فلسطین مطرح کرد

انصارالله یمن، محبوب‌ترین گروه مقاومت در بین فلسطینی‌ها

انصارالله یمن، محبوب‌ترین گروه مقاومت در بین فلسطینی‌ها

یک کارشناس مسائل فلسطین، با اشاره به عملیات گروه انصارالله یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب علیه کشتی‌های اسرائیلی اظهار کرد: استراتژی در پیش گرفته از سوی انصارالله یمن استراتژی موفقی بوده و توانسته بر روی تجارت خارجی اسرائیل تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش ایسنا، در طول ۲ ماه گذشته پس از عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای مسلح یمن به عنوان یکی از نیروهای محور جریان مقاومت در منطقه، اقدام به انجام عملیات‌های تلافی‌جویانه در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه باختری کرده است.

ارتش یمن کشتی «گلکسی لیدر« که متعلق به یک میلیاردر صهیونیست بود را توقیف کرد و در چندین نوبت حملات موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی و به ویژه بندر ایلات ترتیب داده که برخی از این  پهپادها بر اساس گزارش‌های مختلف خبری، به اراضی اشغالی رسیدند و برخی از این حملات نیز، با توجه به تعددِ آرایش سامانه‌های پدافندی در منطقه به ویژه با هدایت آمریکایی‌ها، خنثی شد.

نیروی مقاومت یمن در چند هفته اخیر در ادامه اقدامات خود علیه رژیم صهیونیستی، رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده چنان که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند تا زمانی که «مایحتاج برادران‌مان در غزه از غذا گرفته تا دارو فراهم نشود»، از تردد کشتی‌هایی که عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند، جلوگیری خواهند کرد؛ اهرمی که به اعتقاد برخی از کارشناسان در عرصه میدانی از کارآمدی قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کند.

در پی پیشبرد این رویکرد از سوی ارتش یمن، کشورهای انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا اعلام کرده‌اند که  قصد دارند در ائتلافی به رهبری آمریکا برای آنچه حمایت از «تجارت در دریای سرخ‌ در پی حملات حوثی‌ها (ارتش یمن)» خوانده می‌شود، شرکت کنند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در این ارتباط مدعی شده که تشدید تنش از سوی یمن «جریان تجارت آزاد را تهدید و قانون بین‌الملل را نقض می‌کند».

در برابر این اظهارات «محمد عبدالسلام» ‌مذاکره‌کننده ارشد دولت یمن و سخنگوی انصارالله یمن در روز سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفت «تشکیل ائتلاف دریایی چند ملیتی موضع ما را در قبال وقایع غزه تغییر نخواهد داد. هیچ نیازی به تشکیل ائتلاف دریایی که آمریکا هدایت آن را برعهده دارد، نیست چون همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌های عازم اراضی اشغالی در امان هستند».

عبدالسلام تاکید کرد: «عملیات دریایی یمن با هدف حمایت از مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات و محاصره غزه انجام می‌شود و نمایش قدرت و چالشی برای هیچ‌کس نیست و هر کسی که به دنبال گسترش درگیری باشد، باید عواقب اقداماتش را بپذیرد».

راهبرد موفق یمن در دریای سرخ و وحشت صهیونیست‌ها از رویارویی نظامی
کشتی توقیف‌شده گلکسی لیدر

«سیدهادی برهانی» کارشناس مسائل فلسطین در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیل و کشتی‌هایی که به سمت اراضی اشغالی حرکت می‌کنند باعث افزایش فشار به رژیم صهیونیستی شده و فشار جدی به اقتصاد و امنیت دریایی این رژیم وارد کرده، گفت: اقدامات انصارالله یمن در این حوزه باعث شده که این گروه به محبوب‌ترین گروه جریان مقاومت در بین مردم فلسطین تبدیل شود و مردم فلسطین بر این باورند که انصارالله شجاعانه منافع اسرائیل را در دریای سرخ به خطر انداخته و در واقع آن‌ها از نظر روانی اینگونه احساس می‌کنند که یمن با تمام توان در راستای حمایت از منافع مردم فلسطین و غزه وارد عرصه شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد به‌طور مستقل در دریای سرخ و تنگه باب المندب با یمنی‌ها درگیر شود، اظهار کرد :صهیونیست‌ها می‌دانند که انصارالله یمن دارای انگیزه زیادی برای مبارزه است و از جسارت و توانمندی بالایی برخوردار است. آن‌ها معتقدند که انصارالله یمن گرگ باران دیده است چرا که سال‌ها با عربستان جنگیده و عملیات علیه انصارالله نمی‌تواند باعث توقف آن‌ها شود.

این کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه یمنی‌ها به نیز به درستی اعلام کردند که اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه آن‌ها انجام دهد، آن‌ها تل‌آویو مرکز اسرائیل و نیروگاه اتمی دیمونا را مورد حمله قرار می‌دهند و در این زمینه تهدیدات موثری را مطرح کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل در صدد است که در برابر اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ، جامعه بین‌الملل و قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا را به میدان بکشد و در واقع آن‌ها را با انصارالله درگیر کند.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها به دنبال این هستند که انصارالله یمن را به عنوان گروهی مطرح کنند که باعث شده امنیت دریایی منطقه را به خطر بیفتد، گفت: در همین چهارچوب انصارالله یمن باید هوشیار باشد که کاملا روی اسرائیل متمرکز شود و اجازه ندهد که استراتژی صهیونیست‌ها برای اینکه این گروه را تهدید علیه کشتیرانی دیگر کشورها مطرح کند به نتیجه برسد.

راهبرد موفق یمن در دریای سرخ و وحشت صهیونیست‌ها از رویارویی نظامی
کشتی توقیف‌شده گلکسی لیدر

برهانی با اعتقاد بر اینکه اگر یمنی‌ها فراتراز موضوع اسرائیل بخواهند عمل کنند در دام رژیم صهیونیستی می‌افتند و این چیزی است که صهیونیست‌ها می‌خواهند و آن‌ها نباید در دریای سرخ به قدرت‌های دیگر آسیبی وارد کنند، در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اقدام یمنی‌ها در فشار به اسرائیل موفق بوده است، گفت: به نظر من استراتژی در پیش گرفته از سوی انصارالله یمن تاکنون موفق بوده است؛ آن‌ها توانستند با اقدامات خود روی تجارت خارجی اسرائیل و اقتصاد این کشور تاثیر منفی بگذارند. از دیگر سو با این اقدامات، امنیت اسرائیل نیز به خطر افتاده و از نظر روانی نیز استراتژی در پیش گرفته از سوی این گروه باعث شده که فلسطینی‌ها احساس کنند که انصارالله یمن با تمام توان وارد میدان شده است و شرط و شروطی را نیز که برای توقف اقدامات خود اعلام کرده متناسب با شرایط غزه است.

این کارشناس مسائل فلسطین در همین ارتباط با بیان این‌که انصارالله یمن اعلام کرده تا زمانی که اسرائیل اجازه ندهد کمک‌ها وارد غزه شود و حملات متوقف نشود، به این اقدامات خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: در واقع شروطی که آن‌ها اعلام کردند شروط مناسبی است. این موضوع باعث می‌شود که به اسرائیل فشار وارد شده و آن‌ها مجبور شوند محاصره غزه را کاهش داده و اجازه دهند مواد غذایی بیشتری به دست مردم فلسطین برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۸:۲۵

انصارا.. یمن مرد میدان است ، درود بر شیران بیشه یمن که یکه تاز میدان در مبارزه با اسرائیل جنایتکارهستند ، بحرین خجالت نمیکشه اسمش را گذاشته کشور مسلمان هرچند میدانیم این رژیم ترسو بحرین است که با امریکا و انگلیس ائتلاف تشکیل داده و مردم بحرین نیستند.