• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402092820302
  • خبرنگار : 50649

دو واحد از آموزشگاه‌های مناطق آموزش و پرورش فارس به هنرستان تبدیل می‌شوند

دو واحد از آموزشگاه‌های مناطق آموزش و پرورش فارس به هنرستان تبدیل می‌شوند

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تشکیل ستاد توسعه متوازن در این اداره‌کل خبر داد و گفت: مقرر شده است هر منطقه آموزشی دو واحد از آموزشگاه‌های خود را که دارای شرایط هستند به هنرستان فنی و حرفه‌ای تبدیل کنند.

محمدخلیل عسکری امروز، ۲۸ آذرماه در نشست برخط با مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس گفت: سال تحصیلی جاری با مشکلاتی آغاز شد که مهم‌ترین آن کمبود نیروی انسانی بود لذا با همت همه بخش‌ها و تلاش همکاران این مشکل رفع شد.

وی ادامه داد: اولین مسئله مهم ما درسال تحصیلی جاری، موضوع امتحانات است لذا در اداره‌کل آموزش و پرورش استان «اتاق وضعیت» با رویکرد امتحانات تشکیل می‌شود و نحوه برگزاری امتحانات هر شهرستان بررسی، پیگیری و راهکارهایی به آن شهرستان ارائه می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ارتقای وضعیت آموزشی اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: همه فرصت‌هایی که می‌تواند فارس را در قله نگهدارد و موجب ارتقای استان شود در «اتاق وضعیت» پیگیری شود. همچنین ادارات آموزش و پرورش، در خصوص ارتقای کیفیت، آتش به اختیار عمل کنند و هر کاری که می‌توانند برای پیشرفت استان انجام دهند.

عسکری اضافه کرد: ستاد توسعه متوازن در اداره‌کل شکل خواهد گرفت و مقرر شده است هر منطقه آموزشی دو واحد از آموزشگاه‌های خود را که دارای شرایط هستند به هنرستان فنی و حرفه‌ای تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه با رویکرد تقویت آموزش مهارت‌ها، توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستور کار است، افزود: ضروری است ادارات آموزش و پرورش در راستای برگزاری جشن‌های عبادت ویژه دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فرارسیدن هفته سوادآموزی گفت: در راستای جذب بازماندگان از تحصیل باید تلاش کنیم و در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشیم.

عسکری تصریح کرد: انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس باید با تقویت تعامل بین خانه و مدرسه نهایت بهره‌مندی را از ظرفیت خانواده داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha