• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402092920354
  • خبرنگار : 71021

معاون سازمان حج و زیارت خبر داد

آماده‌باش به اولویت‌های جدید عمره

آماده‌باش به اولویت‌های جدید عمره

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به تعویق اعزام عمره تا ۱۳ دی‌ماه، از احتمال فراخواندن اولویت‌های جدید برای ثبت‌نام در کاروان‌های عمره خبر داد. تا پیش از این اولویت‌های یک تا ۴۰۰ برای عمره فراخوانده شده بودند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا رضایی درباره آغاز عملیات اعزام به عمره پس از هشت سال توقف، گفت: با توجه به آمار کم ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های روزهای نخست عملیات اعزام (از ۲۸ آذر تا پیش از ۱۳ دی‌ماه)، به نظر می‌رسید متقاضیان فرصت بیشتری برای هماهنگی و برنامه‌ریزی سفر خود نیاز داشته باشند، که برای ایجاد این فرصت، آغاز پروازهای عمره از ۲۸ آذرماه به ۱۳ دی‌ماه تغییر یافته است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار کرد: این سازمان در دو مرحله قبلی تا اولویت ۴۰۰ را فراخوانده بود. درصورت ظرفیتِ خالی کاروان‌ها، از روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه اولویت‌های بعدی فراخوانده می‌شوند.

رضایی تاکید کرد: در این مرحله همانند مراحل قبل، اولویت ثبت‌نام با کسانی خواهد بود که زودتر نسبت به تکمیل اطلاعات خود، انتخاب کاروان و همچنین واریز وجوه اقدام کنند تا در زمانی که مشخص می‌کنند، به عمره مشرف شوند.

اولویت‌های عمره در سال ۱۳۹۰ و از بین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در دو بانک عامل ثبت‌نام کرده بودند، به صورت قرعه‌کشی از یک تا ۶۰۰ تعیین شد. اعزام جمعی از این ثبت‌نام‌شدگان طبق همان اولویت‌ها تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشت که پس از ماجرای فرودگاه جده و در ادامه، قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در پی ماجرای حمله به سفارت عربستان، اعزام عمره متوقف شد.

اکنون طبق اعلام سازمان حج و زیارت حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت عمره هستند که برای اعزام ۷۰ هزار نفر ظرفیت اعزام به عمره در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است. این سفر حدود ۱۰ روز طول می‌کشد که ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه سپری خواهد شد. ۱۰ گروه قیمتی برای سفر عمره تعیین شده است، که کم‌ترین قیمت ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین آن ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

سازمان حج و زیارت به متقاضیانی که اولویت آن‌ها اعلام شده است ۴۸ ساعت مهلت داده است تا ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. طبق آخرین اعلام این سازمان، تا کنون بیش از ۳۰ هزار ثبت اطلاعات انجام شده و حدود ۴ هزار نفر ثبت‌نام خود را تکمیل و قطعی کرده‌اند.

اعزام زائران ایرانی به عمره قرار است تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه داشته باشد. سازمان حج و زیارت همچنین برای انجام عمره رمضانیه با مدت زمان سفر از ۱۶ تا ۲۱ روز، وعده داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۷:۱۱

درشرایط حال اوضاع اقتصادی بسیار غم انگیز است وکسی حاصر به خرج کردنولش دردیارعرب نیست ومشکلات بسیاری دراولویت قرار دارند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۷:۲۹

سلام باتوجه به برنامه ریزی سازمان حج چنانچه مردم عزیز همکاری کنند اعتراض خود رانسبتبه قیمت ها با عدم ثبت نام اعلام نمایند دولت بانک ها را انشاالله مجبور به پرداخت کمک هزینه خواهد کرد زمان ثبت نام یک چهارم هزینه آبه نرخ آن روز ماپرداخت نموده ایم.

avatar

اولویت ۶۰۰ اعلام کنید سیزده سال منتظریم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۰:۳۳

والله با این قیمت نجومی کی میتونه بره اینم از وضع مملکت بی ارزش ترین پول نفری باید صدمیلیون هزینه کنه بره بیاد این همه گرون کردن منصفانه نیست عتبات یک هفته ۱۳ میلیون حج عمره هم باید دوبل این حساب میکردن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۳:۱۱

فکر میکنین اونهایی که ثبت نام کردن دلشون نمیخواد برن زیارت خونه خدا.ببینین با مردم چکار کردین که ازبین چند ۵میلیون و۷۰۰ هزار نفر فقط ۳۰ هزار نفر تونستن هزینه سفر شون را بدن.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۶:۵۱

من سال ۹۰ ثبت نام کردم ولی هنوز خبری نیست حالا قراره قره کشی کنند ولی توروخدا خدا هزینه روبالشی نبرین واقعا نداریم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۱۶:۰۷

سلام مادر من هم سال ۹۰ ثبت نام کرده بود الان با پس انداز خودش و کمک همون خدای مهربون دیروز رفت کارهاش و انجام داد ماه آینده مشرف میشه به امید خدا

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۷:۱۵

مادرجان عزیزانم اولویت 600 اعلام کنید.. سنم بالاست دوست دارم برم. هزینش امادس.. چندروز گوش بزنگم اهلاماولویت جدید کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۰۱:۲۸

شما رو قسم به اون خونه مقدس وبزرگی صاحب خونه قیمتهارو پایین بیارین من از سال 90 منتظرم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۲:۲۲

چون در حال حاضر همه منتظر ظهور حضرت. مهدی هستیم. مکه واقعی جمکران است. باید همه مسلمین به جمکران عزیمت کنند ودر محضر حضرت دعا کنند تا ظهور را به جلو بیندازد خود پیامبر هم این وعده را به امت خود کرده به امید ظهور حضرت حق ونابودی لاشخوران و شیاطین. در جهان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۵:۳۰

سلام تو رو خدا قیمتهارو پایین بیارید من سال 90ثبت نام کردم ایقدر صبر حالا که قسمت شده نمیتونم برم واقعا اونی که پولشو نداره چی کنه