• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402092920481
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج عنوان کرد

افزایش شدید سگ‌های ولگرد در شهر یاسوج

افزایش شدید سگ‌های ولگرد در شهر یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: به دلایل مختلف تعداد سگ ها در شهر یاسوج به شدت افزایش پیدا کرده است.

«فرشید احمدی کیش» در گفت و گو با خبر نگار ایسنا افزود: در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان یک کارگروه وجود دارد که فرماندار رئیس این کارگروه است. اعضای کارگروه شامل شهرداری، دامپزشکی، مرکز بهداشت، محیط زیست و فرمانداری است.

وی اظهار کرد: سگ های ولگرد سطح شهر قابل شمارش دقیق نیستند اما عقیم نشدن سگ‌ها و زاد و ولد بسیار آنها و اینکه شهر یاسوج در مسیر تردد عشایر قرار دارد و نیز دلایل دیگر باعث شده تعداد این سگ ها در شهر یاسوج به شدت افزایش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان این که در دو سال گذشته شهرداری یاسوج بنا به تصمیم این کارگروه در منطقه "دو پشته‌ی" دشت روم مکانی به مساحت سه هزار متر مربع را فنس کشی و آماده‌ی جمع آوری سگ‌های ولگرد کرد، اظهارکرد: حدود 300 قلاده سگ جمع آوری و به این سایت انتقال داده شد اما با دخالت و اعتراض گروه ها و "NGO" های محیط زیست که رأسا خودشان اقدام به باز کردن درب فنس سگ‌ها در دوپشته دشت روم  کردند، سگ‌ها مجددا از سایت گریخته و به سطح شهر برگشتند که شهرداری نسبت به آنها شکایتی را تدوین و به محاکم قضایی تحویل داد.

احمدی کیش همچنین تصریح کرد: از آن موقع به بعد نیز عملیات جمع آوری سگ‌ها مختومه شده و هیچ اقدامی در این خصوص صورت نمی گیرد اما قطعا برای جلوگیری از وضعیت موجود و جمع آوری سگ‌های ولگرد نیاز به تصمیم، همکاری و تخصیص بودجه‌ی لازم از طرف کارگروه‌های استانی و شهرستانی است.

وی بیان کرد: تنها زمانی می توانیم شهر یاسوج را بدون سگ‌های ولگرد مشاهده کنیم که مسئولان در ارائه‌ی خدمت به مردم روراست باشند و همکاری های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۱:۰۲

مسئولین محترم استان وشهریاسوج واقعا بی تفاوت هستند نسبت شهر این از آسفالت خیابانها و کوچه های شهر دوم ازد ست اندازی های فاقد استاندارد سوم جداول خیابانها درموقع بارش باران وچهارم وبعد ازهزار نارسایی شهر سگهای ولگرد که نیمه شب خواب را ازچشم مردم گرفته ومسئولین که رسیدگی نمی کنند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۱:۴۲

این همه سگ تو شهر باشه ازمریضی تا حمله به بچه ها فاجعه میشه اونایی که در اجرای حقوق حیوانات هستند خودشون بیان اینا رو جمع آوری کنند هرجور خواستن پذیرایی کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۲۱:۳۵

شما که درخصوص فرهنگ اجتماعی و اشرف مخلوقات بودنتان اطلاعاتی ندارید نظرتان را برای خودتان نگه دارید در تمامی دنیا این زبان بسته ها ساماندهی و عقیم می‌شوند امثال تفکر شما موجب بروز خشم طبیعت و گرفتاری اه وناله و عواقب ناشی از آن بر خود وخانواده هایتان هستید شکر گزار نیستید هرگونه تفکر تهدیدی بر جان طبیعت بترسید شما از دادن لقمه نانی به گرسنه ای دریغ میکنی آنانکه حیوان دوست ندارن قطعا آدم را دوست نخواهند داشت .اگر نمی‌توانی کمکی بکنی سکوت کن و بترس از آه این حیوانات چون گریبانگیر شود بسیار برخواهد شد خدایا شکرت سیاست میکنم که به من عزیزانم مرحمت میکنی خدایا شکر گزارش هستم واز هیچ کمکیبه انسانها و این زبان بسته ها دریغ نمیکنم خدایا سلامتی به ما عطاکن طبیعت مارا ببخش بخاطر گناهان انسانهای ناسپاس وبی توجه به طبیعت .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۶:۳۳

این حیوانات را خدادآفریده وحق زندگی دارند باید مثل خیلی از کشورها دولت عقیم سازی کنند ...نه کشتار

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۶:۲۸

اونایی که طرفدار این سگ های وحشی هستند که به زن و بچه های مردم حمله می‌کنند مخصوصا شبا یه زحمتی نکشن همونطور که سرخود میرن در فنس رو باز میکنن سگ ها رو هم باخودش ن ببرن خونشون و ازشون مراقبت کنن نه اینکه این همه سگ وحشی رو ول کنن و بندازن به جون مردم بدبخت.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۹:۲۰

این سگها مارکو پلو هستن از تبریز به ارومیه از ارومیه به یاسوج خیلی جالبه ما عکس این سگهارو تو اکثر شهرستانها دیدیم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۲۱:۵۴

یاسوج شهر سگ ها

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۲۲:۵۳

شهردار ی کار خودشو درست انجام نمیده حالا زورشان به سگ میرسه اگر راست میگه حیوان دوست هست سگ ها را عقیم کنند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۰:۳۴

عقیم کنین فرهنگ سازی کنین روستایی ها فصل جفت گیری حیوونشون رو تو حیاط نگه دارن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۹:۳۸

این سگ هارو باید از بین برد ما هنوز ب اون سطح فرهنگ نرسیدیم ک بخوایم عقیم کنیم سگ هارو باعث خیلی از بیماری ها هستن باید از بین برن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۹:۵۲

عقیم سازی کنید درطبیعت رها شوند مگر ما فقط مخلوق خالق هستی هستیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۰:۲۲

این چه وضعیه این شهر بزرگتر نداره شهردار وفرماندار نداره این همه سگ ولگرد یه جا جمع بشن آدم سهله دایناسور را هم میخورن خدا را شکر شهر ما اونجوری نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۰:۲۶

توی شهر ما یه جایی هست که وقتی سگها را ول میبینم جایی ومردم به اونا ضرر جاتی میرسونن زنگ میزنیم میان میبرن نگهداری میکنن فکر میکنم عقیم هم میکنن وهر کسی که از دستش برمیاد یا میخواد کمک میکنه برای تغدیه این حیوونا ی بیچاره