• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402092920495
  • خبرنگار : 50627

رییس دانشگاه تبریز تاکید کرد

لزوم تشکیل و طراحی زیست بوم پژوهش و فناوری در حوزه دفاعی و انتظامی

لزوم تشکیل و طراحی زیست بوم پژوهش و فناوری در حوزه دفاعی و انتظامی

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه تبریز بر لزوم تشکیل و طراحی زیست بوم پژوهش و فناوری در حوزه دفاعی و انتظامی تاکید کرد و افزود: در راستای طراحی این زیست‌بوم باید به دانشگاه‌ها فرصت مشارکت داده‌ شود و هر اندازه‌ای که پایه و اساس این کار باشد نتیجه‌ای خوبی را به همراه دارد.

صفر نصرالله زاده سه شنبه (۲۹ آذر) در نشست گفتمان سازی و ارتقاء تعاملات فراجا با جامعه دانشگاهی و پژوهشی در محل فرماندهی انتظامی استان که به صورت ویدئوکنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، در خصوص شناسایی موضوعی دانشگاه های هدف، اظهار کرد: دانشگاه هدف در ارتباط با موضوع مخصوص با توجه به قابلیت‌های آزمایشگاهی، رتبه بندی، ارزیابی های ملی و بین‌المللی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققان پسادکتری، تعداد اعضای هیأت علمی، تنوع موضوعی یک دانشگاه می‌تواند در یک یا چند زمینه توانایی برای پژوهش داشته باشد.

وی بر لزوم سپردن موضوعات مختلف به دانشگاه‌ها بر اساس توانایی‌های واقعی خود تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تبریز در تحقیقات اجتماعی و در زمینه آب، مقام اول در کشور را دارد می‌تواند در این زمینه فعالیت کند.

وی تاکید کرد: فرآیند ارائه پروپزال و رسیدگی  باید در قالب یک پروتکل ثابت باشد و دانشگاه مرتبط با ستاد کل در قالب مشخص ستاد کل موضوع را با توجه با هر حوزه‌ای ارجاع داده و بررسی صورت گیرد که به تسریع در این امر کمک می‌کند.

نصرالله زاده، به‌روز بودن پژوهش‌ها را نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم قلمداد کرد و ادامه داد: ما باید زیرساخت های لازم را تامین کنیم و در این راستا حداقل در مرکز هر استان یک مرکز دفاعی و انتظامی ایجاد کنیم که در زیرمجموعه این پردیس موضوعات پژوهشی و فناورانه پیش برده شوند.

وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه هوش مصنوعی باید یک پردیس اختصاصی با همکاری اساتید و دانشجویان برای تحولات جالب تاسیس شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha