• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402092920522
  • خبرنگار : 71552

اعتراض خانواده یک شطرنج‌باز به ناتوانی فدراسیون در اعزام به آسیایی:

فدراسیون شطرنج شفاف‌سازی کند و پاسخ دهد/ حق فرزندانمان ضایع شد

فدراسیون شطرنج شفاف‌سازی کند و پاسخ دهد/ حق فرزندانمان ضایع شد

ولی یکی از شطرنج‌بازان که ویزای امارات برایش صادر نشد، گفت: ناحقی بدی شد و باید شفاف‌سازی شود و بگویند مشکل از کجا بوده است.

مادر عرشیا محمدیان در گفت و گو با ایسنا بعد از صادر نشدن ویزای امارات جهت حضور فرزندش در مسابقات رده‌های سنی قهرمانی آسیا، اظهار کرد: عرشیا به دلیل قهرمان شدن در مسابقات کشوری سهمیه حضور در مسابقات آسیایی را داشت. در اردوها هم حضور داشت و ما مدارک لازم جهت اعزام را نیز ارائه کردیم اما ویزای چهار شطرنج‌باز صادر نشد که دو نفر از آنها ویزای توریستی گرفتند اما چون پنج شنبه بود ما فرصتی برای گرفتن ویزای توریستی نداشتیم. به ما گفتند مقصر کشور میزبان بوده اما راست و دروغ آن را نمی‌دانیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چطور فدراسیون نتوانسته ویزا بگیرد درحالی که تمام مسافران عادی می‌توانند 3-4 روزه ویزای امارات را بگیرند، گفت: نمی‌دانم چه مسائلی پیش آمد که ویزا صادر نشد. باید فدراسیون شفاف‌سازی کند که دیر اقدام شده یا مشکل دیگری وجود داشته است‌. اخذ ویزای امارات کاری ندارد. از دوستانم در آژانس هواپیمایی پرسیدم می‌گفتند ویزای امارات ۴۸ ساعته نهایتا یک هفته‌ای آماده می‌شود. آنها می‌گویند یک ماه پیش اقدام کرده‌اند پس باید مشخص شود چطور ویزا صادر نشده است‌. امیدوارم وزارت ورزش پیگیر باشد و مشخص شود موضوع چیست.

مادر عرشیا محمدیان افزود: فرزندان ما یک سال است که برای این مسابقات زحمت کشیده‌اند. از همه تفریحات و کلاس‌های دیگر خود زدند تا برای مسابقات آسیایی آماده شوند. عرشیا تا زمانی هم که هم‌ تیمی‌هایش پای پرواز بودند امید داشت که اعزام می‌شود و من چمدان او را هم باز نکرده بودم اما اعزام نشد و ناحقی بدی بود.

او گفت: مسابقات آسیایی سالی یکبار برگزار می‌شود. نفرات اول مسابقات کشوری هم سهمیه این مسابقات را داشتند و این سهمیه برای عرشیا از دست رفت. نمی‌دانم چه کسی باید پاسخگو باشد. با این شرایط و هزینه‌های زیاد یک ورزشکار خود را به مسابقات آسیایی می‌رساند اما بعد اعزام نمی‌شود. باید امتیازی برای این بچه‌ها در نظر گرفته شود و سال دیگر بتوانند از سهمیه خود در این مسابقات استفاده کنند. کوتاهی از طرف ورزشکار که نبوده و مشکل از جای دیگری بوده و باید برای این ورزشکاران جبران شود.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون در پاسخ به شما چه توضیحی داشت، گفت: سرپرست فدراسیون که عوض شد. اعضای کمیته فنی هم که استعفا دادند اما امیدوارم سرپرست جدید پیگیر این موضوع باشد و نگذارد حق بازیکنان پایمال شود. باید آنهایی که اکنون از فدراسیون رفته‌اند شفاف سازی کنند و بگویند مشکل از کجا بوده است. نباید تنها استعفا بدهند و کنار بروند.

وی افزود: سال گذشته هم مسابقات جهانی بود که پول زیادی از خانواده ورزشکاران گرفتند. بعد هم عوامل فدراسیون گفتند پول زیادی پرداخت کردید. نفرات جدید که آمدند پاسخگو نبودند. ما نمی‌دانیم چه کسی باید پاسخگو باشد. عده‌ای می‌آیند، مدت زمانی هستند و کارهایی می‌کنند. وقتی می‌روند دیگر کسی به گذشته کاری ندارد. کسی هم جوابگوی خانواده‌ها نیست. ما ۹۰ میلیون برای عرشیا و پدرش برای ۱۰ روز مسابقه در گرجستان پرداخت کردیم که هزینه زیادی بود اما کسی هم پول ما را برنگرداند.

وی در پایان گفت: امیدوارم حق این بازیکنان ضایع نشود. شاید اینها دیگر سال بعد شرایط حضور در قهرمانی کشور را نداشته باشند. با این شرایط که پیش آمد باید سال بعد بتوانند به مسابقات آسیایی اعزام شوند. کوتاهی از سوی ورزشکاران نبوده است. همچنین امیدواریم مسائل برای خانواده‌ها شفاف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha