• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402092920553
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار مرکزی:

واحدهای عرضه کننده برندهای قاچاق پوشاک در استان مرکزی شناسایی شوند

واحدهای عرضه کننده برندهای قاچاق پوشاک در استان مرکزی شناسایی شوند

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه باید واحدهای عرضه کننده برندهای قاچاق پوشاک در استان مرکزی شناسایی شوند، گفت: طبق دستورالعمل ۱۲۵ برند قاچاق شناخته شده که باید از سطح فروشگاه های پوشاک در استان جمع آوری شوند.

بهنام نظری ۲۹ آذر در کمیسیون برنامه ریزی؛ هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی اظهار کرد: موضوع مبارزه با قاچاق جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است لذا باید به این مسئله توجه ویژه داشت.

وی افزود: در حوزه لوازم خانگی نیز باید توجه و برخورد لازم با اقلام قاچاق داشت تا به تولیدکننده داخلی کمک شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: در خصوص ثبت معاملات طلافروشان در سامانه جامع تجارت باید از سوی سازمان صمت اقدام ویژه و نتیجه بخش صورت گیرد. سازمان صمت باید به دنبال اجرای قانون باشد و باید طلافروشان را در این زمینه همراه کرد. سازمان صمت باید در این خصوص یک برنامه جامع ارائه دهد.

وی با بیان اینکه واحدهای عرضه کننده برندهای قاچاق پوشاک در استان مرکزی شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: ابتدا باید مرکز استان را در این زمینه شفاف سازی کرد تا در مرحله بعد شهرستان ها نیز وارد عمل شوند. نیاز است یک گشت مشترک اثرگذار از مجموعه های مختلف در این حوزه تشکیل شود تا این کار به بهترین شکل انجام شود.

نظری گفت: حجم قاچاق بالاست و تنها حدود ۲۰ درصد آن کشف می شود. برای موفقیت بیشتر در این حوزه با استان های همجوار نیز باید همکاری صورت گیرد و آنها نیز باید دقت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

اسدالله بنی اسدی، معاون نظارت و بازرسی صمعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز اظهار کرد: از ابتدای طرح نظارت بر واحدهای صنفی پوشاک، بررسی لازم بر ۶۳ واحد صنفی مظنون به عرضه برندهای قاچاق انجام شد.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده ۴ پرونده برای ۴ واحد به ارزش ۱۲۷ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha