• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092920615
  • خبرنگار : 50604

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/ ۴۴

راه‌اندازی نخستین «گازکروماتوگرافی» مایع در گلستان هم‌زمان با سفر دولت

راه‌اندازی نخستین «گازکروماتوگرافی» مایع در گلستان هم‌زمان با سفر دولت

ایسنا/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نصب اولین دستگاه «گازکروماتوگرافی» مایع با کارایی بالا در آزمایشگاه تشخیص پزشکی در مرکز بهداشت گلستان همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

 موسی الرضا شبیهی صبح چهارشنبه ۲۹ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه گازکروماتوگرافی مایع با کارایی بالا با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال با همکاری مشترک بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت WHO و دولت خریداری و در مرکز بهداشت استان نصب و راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: این دستگاه یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی برای جداسازی ، شناسایی و تعیین مقدار اجزاء تشکیل دهنده یک ماده است و کاربردهای فراوانی مانند تجزیه ترکیبات شیمیایی موجود در هوا ، آنالیز سموم و آفت کش ها در محیط های کاری و همچنین قابلیت آنالیز نمونه های آب و مواد غذایی را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: این دستگاه در حوزه بهداشت استان برای اولین بار تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته و در سطح ملی از ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی ، استان گلستان یکی از ۱۰ دانشگاهی هست که در حوزه بهداشت حرفه ای این دستگاه را تحویل گرفته است.

شبیهی عنوان کرد: جداسازی و شناسایی ترکیبات آلی در نمونه‌های مجهول، اندازه‌گیری سموم، آفت‌کش‌ها در محیط های کار تنها بخشی از کاربردهای این دستگاه است.

این مقام مسئول اضافه کرد: این دستگاه بسته به اهداف، قابلیت اندازه‌گیری داروها، آنالیز مواد غذایی و آنالیز انواع اسیدهای آمینه و پروتئین‌ها را نیز داراست.

به گزارش ایسنا، هیات دولت به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب سفر اول بر اساس برنامه قبلی در ۳۰ آذرماه و همزمان با شب یلدا به گلستان سفر می‌کند.

 بنا بر گزارش مسئولان علوم پزشکی گلستان افتتاح هفت پروژه بهداشتی در خصوص مراکز جامع سلامت روستاها، یک پروژه رفاهی و سه مورد زیست پزشک بیمارستان جزو پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان گلستان در سفر رییس جمهور به گلستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha