• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402092920710

قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری نور؛

۵۴۶ جلد کتاب در اپلیکشن اندرویدی مؤسسه اسلامی نور

۵۴۶ جلد کتاب در اپلیکشن اندرویدی مؤسسه اسلامی نور

ایسنا/قم قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری نور  از طراحی اپلیکشن اندرویدی با بیش از ۵۴۶ جلدکتاب و قابلیت جست و جو پیشرفته آن خبر داد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلیمن راشدی‌نیا قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری نور در نهمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قران و حدیث که در ۲۹ اذر ماه برگزار شد، گفت: فناوری تحول زیادی در عرصه پژوهش ایجاد کرده، اما در طول تاریخ همیشه وجود فناوری مخالفانی داشته، در ابتدا کتابت بر روی پوست بود بعد که پیشرفت کردیم به صنعت چاپ رسیدیم و بعد از آن نوار صوتی که خیلی‌ها از سراسر کشور می‌توانستند سخنان اساتید را بشنوند و درنهایت امروزه به کامیپوتر و فناوری‌های جدید رسیدیم که در تمام سیر گفته شده عده‌ای مخالف این تغییرات بودند.

وی ادامه داد: اگر از این ابزارها به موقع استفاده کنیم روند پیشرفت دانش تسریع می‌یابد و حجم زیادی از کار را می‌توانیم شاهد باشیم، اما اگر غافل شویم و استفاده نکنیم ضرر می‌کنیم و دچار عقب‌ماندگی می‌شویم .

راشدی‌نیا در خصوص کارهایی که مرکز اسلامی نور انجام داده اظهار کرد: موسسه اسلامی نور اپلیکشن اندرویدی طراحی کرده که ۵۴۶ جلد کتاب در آن وجود دارد که این اپلیکشن قابلیت جست‌وجو دارد که کتاب‌ها در آن دسته‌بندی شده است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه علوم اسلامی دیجیتال صورت گرفته اما مطالعات دیجیتال اسلامی خوبی درکشور انجام  نشده است، بدانید که استحضارات و تحلیل انسانی محدود است اما ماشین توانایی مقایسه و تحلیل میلیاردها کلید واژه را دارد که سوالات جدیدی برای بشر به وجود آورده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha