• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402092920750
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

شیوه جدید برگزاری کنکور به نفع دانش‌آموزان مناطق محروم است

شیوه جدید برگزاری کنکور به نفع دانش‌آموزان مناطق محروم است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نتایج کنکور امسال نشان داد، شیوه جدید برگزاری آزمون سراسری به نفع دانش‌آموزان مناطق محروم است.

 سلمان محمدی، امروز(۲۹ آذر) در نشست مشترک مدیران مدارس متوسطه دوم و ستاد آزمون‌های استان که با حضور محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش برگزار شد، از تغییر شیوه ورود دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها به عنوان یکی از اقدامات شاخص دولت آقای رئیسی یاد کرد و افزود: تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور امسال نقش اثرگذاری در عدالت آموزشی داشته است، به نحوی که نفرات برتر کنکور در سراسر کشور توزیع شده و صرفا از تعدادی از استان‌های برخوردار نبودند.

وی با اشاره به کسب دو رتبه تک رقمی از سوی دانش‌آموزان استان کرمانشاه در آزمون سراسری امسال، گفت: همچنین در کنکور امسال دو نفر از استان کرمانشاه رتبه ۱۲ و ۲۶ نفر رتبه زیر ۱۰۰ کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در کنکور امسال ۲۳۰ نفر از داوطلبان استان کرمانشاه رتبه زیر هزار کسب کردند که رخداد خوشایندی بود و یکی از دلایل مهم آن را می توان در تغییر شیوه برگزاری آزمون سراسری و تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان در پذیرش‌شان در دانشگاه‌ها یافت.

 وی ابراز امیدواری کرد، با بیشتر شدن سهم تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پذیرش نهایی دانشگاه‌ها در سنوات آتی، شاهد کسب رتبه های خوب بیشتری از سوی داوطلبان کنکوری استان باشیم.

محمدی در ادامه از رتبه بندی معلم‌ها نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت آقای رئیسی یاد کرد و افزود: اگرچه رتبه بندی معلمان ایراداتی داشت که باید رفع شود، اما یک اقدام بی نظیر در جهت ارتقاء کیفی دستگاه تعلیم و تربیت خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه جذب نیروی انسانی به شکل جدید یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت است، گفت: در استخدام های جدید حدود دو هزار نیروی انسانی به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه شده که رخداد خیلی خوبی است.

وی سپس ماموریت دستگاه تعلیم و تربیت را پرورش دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی دانست و افزود: همه باید برای ارتقاء آموزش و پرورش تلاش کنیم.

محمدی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۶ هزار فرهنگی شاغل و قریب ۳۰ هزار فرهنگی بازنشسته دارد، گفت: هم اکنون ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در قریب چهار هزار مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۵:۳۳

خیر بدتر شده الان مافیایی درست شده برای امتحان نهایی و معدل