• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092920757
  • خبرنگار : 30147

ویلا سازی؛ خط قرمز امنیت غذایی در نیشابور

ویلا سازی؛ خط قرمز امنیت غذایی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: خط قرمز ما امنیت غذایی مردم است و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز که این امنیت را به خطر بیندازد، طبق قانون با جدیت برخورد خواهیم کرد.

علی مبارکی در گفت و گو با ایسنا در همین خصوص اظهار کرد: تعداد ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در محدوده روستای دشت بخش مرکزی شهرستان نیشابور قلع وقمع و مقدار ۳۰ هزار مترمربع از این اراضی آزادسازی شد.

وی بیان کرد: قلع و قمع انجام شده شامل ۲۳۳ مترمربع بنا، ۱۳۳۴ متر دیوارکشی،۸۸۵ مترمربع محوطه‌سازی و ۲۱۰ مترمربع استخر بوده است، همچنین ۳ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تأکید کرد: خط قرمز ما امنیت غذایی مردم است و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز که این امنیت را به خطر بیندازد، طبق قانون با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم هیچ‌گونه ضرر و زیانی متوجه تولیدکنندگان بخش کشاورزی شود، تصریح کرد: بدون شک هیچ‌گونه ساخت‌وسازی از چشم این اداره پنهان نخواهد ماند.

مبارکی عنوان کرد: با راه‌اندازی واحد رصد و پایش اراضی به ‌صورت آنلاین، هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط این واحد رصد و مانیتورینگ می‌شود.

وی افزود: متقاضیان باید قبل از هرگونه فعالیت، نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده‌ موافقت اصولی، اقدام نمایند.

این مقام مسئول اظهار کرد: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان است.

وی از مردم این شهرستان خواست تا با رعایت قوانین، حافظ منافع ملی و امنیت غذایی مردمانمان باشیم و هرگونه تخلف در این راستا را با سامانه تلفنی ۱۳۱ در میان بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۹:۳۶

با کدام منابع آبی قراره از سبد خالی مردم حمایت بشه چهار تا خونه ۴۰ متری مشکی پیش نمیاره همون دشت نیشابور با فرونشست روب و شده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۱:۰۳

این کار بایدباجدیت بیشتری ادامه داشته باشد وهیچ خط قرمزی برای هیچ شخص یا گروهی قائل نشد ممنون از شما عزیزان زحمت کش

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۲۰:۱۲

اگه با جدیت و قاطعیت با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی برخورد نشه تا ده سال دیگه همه زمینهای کشاورزی تبدیل به ویلا میشن و زمین های کشاورزی همش تبدیل به جاده کشی برای ویلاها میشه اصلا کلا زمین کشاورزی از بین میره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۰۹:۱۴

درتربت حیدریه زمین خانه ها احتکار است مخصوصا زمینهایمسکونی وکشاورزیدرروستاهاچون باقیمتهای گذاشته شده توسط صاحبانشان قدرت خریدیا توجیه خرید ندارد مسکنهای ناتمام مهر ناتمام مانده مسکن جدید قول دولت شروع نشده خیلیها زمینهای کشاورزی را قطعه بندی کرده اند به قیمت خواست خودشان میفروشند این یعنی مرفه بودن آنهانسبت به بقیه مردم چرا یارانه وسهام عدالتشان حذف نمیشود چرا کسانی که املاک زیاددارند چه املاکرسمی غیررسمی حذف نمیشوند درتربت حیدریه زمین خانهها احتکار است مخصوصا زمین‌های مسکونی و کشاورزی در روستاها چون باقیمت‌های گذاشته شده توسط صاحبانشان قدرت خرید یا توجیه خرید نداردمسکنهای ناتمام مهر ناتمام مانده مسکن جدیدقول دولت شروع نشده خیلی ها زمینهای کشاورزی راقطعه بندی کرده اند به قیمت خواست خودشان میفروشند این یعنی مرفه بودن انها نسبت به بقیه مردم چرایارانه وسهام عدالتشان حذف نمیشود چرا کسانی که املاک زیاددارند چه املا کرسمی یا غیررسمی ازیارانه ها و سهام عدالت حذف نمی‌شوندبا این قیمت‌های بالا در این‌شهر هیچ کس پیگیری نمیکنه آیا شهدا شهر شهیدشدن که وضعیت این شهر اینجوری باشه هیچ نظارتی برقیمت گذاری املاک کشاورزی و مسکونی روستاها در تربت نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۰۹:۱۵

لطفا به مسئولین بگید چرا برا معامله هرنوع املاک ،قانونی نمیذارند که هرملکی میخواد خریدفروش بشه چه املاک رسمی چه غیر رسمی باید کارشناس قیمتگذاری کنه وبا برگه تعیین قیمت کارشناس طرفین برن بنگاه یامحضر خونه درنتیجه هیچ بنگاه املاک ومحضرخونه هیچ قردادفروش ملک روبدون توجه به قیمت کارشناس نمیتونندبنویسن ومحضرنمیتونه سند تنظیم کنه تاقیمتگذاری املاک چه رسمی غیررسمی وحتی املاککشاورزی ساماندهی وقانونمندبشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۰۱:۵۵

بله بشرطی که اون بالای روستای غار که ویلا سازی کردن یا روستای فرخک که همین طور و جاده روستای بشر آباد که هر کسی هر طور خواسته ویلا ساخته چرا با اینها برخورد نمیشه و خراب نمیکنن امیدوارم یکی پیدا شه خراب کنه و ملاحظه ارباب ها را نکنه