• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402092920932
  • خبرنگار : 50635

استاندار هرمزگان:

فعالیت صنعت نباید به مجوزها گره بخورد/ فعالیت‌های صنعت شناورسازی نباید دچار وقفه شود

فعالیت صنعت نباید به مجوزها گره بخورد/ فعالیت‌های صنعت شناورسازی نباید دچار وقفه شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: نباید صنعت به مجوزها گره بخورد و صنعت شناورسازی باید به گونه‌ای پیش برود که فعالیت‌ها دچار وقفه نشود و شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، امروز (بیست و نهم آذرماه)، در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و تعداد از استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار کرد: توسعه سخت افزاری و نرم افزاری یکی از مهم ترین مسائل در حوزه دریایی و بندری است و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

 وی ادامه داد: باید بدانیم که هفت میلیون TEU ظرفیت کانتینری در هرمزگان داریم که ظرفیت عملیاتی حدود ۲ میلیون تن است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت هماهنگ‌سازی سیاست‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه دریایی و بندری، عنوان کرد: پوشش ریسک در حوزه دریایی و بندری یک اولویت مهم است و باید هماهنگی‌های لازم در این بخش صورت گیرد.

دوستی با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور نیازمند حمایت است، گفت: مزیت‌های نسبی ما در بخش بالای زنجیره ارزش متمرکز شده است و باید از مزیت‌های سرزمینی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه تامین مالی در حوزه دریایی و بندری یک مساله بسیار مهم به شمار می‌رود که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: در عین حال شناورسازی یکی از دغدغه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی است و حمایت‌های لازم را در این زمینه مدنظر قرار داده تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.

دوستی تاکید کرد: نباید صنعت به مجوزها گره بخورد و صنعت شناورسازی باید به گونه‌ای پیش برود که فعالیت‌ها دچار وقفه نشود و شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha