• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092921021
  • خبرنگار : 71457

رهبر انصارالله: اگر آمریکا به یمن حمله کند، ناوهای آن را هدف قرار می‌دهیم

رهبر انصارالله: اگر آمریکا به یمن حمله کند، ناوهای آن را هدف قرار می‌دهیم

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ارتش اشغالگر با وحشی‌گری هرچه تمام‌تر و گرایش جنایتکارانه و کینه و دشمنی شدید رفتار می‌کند.

به گزارش ایسنا، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز -چهارشنبه- در سخنانی عنوان داشت: اشغالگر صهیونیستی بیمارستان‌ها در نوار غزه را اهداف نظامی علنی خود قرار داده است.

وی عنوان داشت: دشمن صهیونیستی به جنایت‌هایش می‌بالد و جنگ آن، غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

رهبر انصارالله تصریح کرد: طی ۷۵ روز، دشمن صهیونیستی یهودی اسرائیلی به تجاوزات خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه ادامه داده و مرتکب شنیع‌ترین جنایت‌ها شده است.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: آمریکا به هر قطعنامه‌ای برای آتش بس در نوار غزه اعتراض می‌کند و بر ادامه کشتارها اصرار دارد. آمریکا در هر آنچه که در غزه رخ می‌دهد، مشارکت دارد.

وی افزود: لابی صهیونیستی ایالات متحده را به تحرک برای حمایت از اسرائیل وامی‌دارد؛ حتی اگر این امر برعکس منافع واشنگتن باشد.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد برای اسرائیل شرایط کافی را جهت ارتکاب جنایت‌های شنیع فراهم کند. آمریکا ارتش اشغالگر را به جنگنده‌ها و سلاح‌های ممنوعه بین المللی از جمله فسفر سفید مجهز می‌کند. آمریکا با کارشناسان و مستشاران خود با ارتش اشغالگر در تجاوز به غزه همکاری می‌کند و شریک است.

وی تصریح کرد: ما شاهد وضعیت سستی کامل در مواضع برخی از کشورهای عربی در قبال رخدادها در فلسطین اشغالی هستیم. همچنین شاهد بودیم که موضع برخی از کشورهای عربی به حد توطئه علیه فلسطین رسیده است.

رهبر انصارالله یمن عنوان داشت: ما از آمریکا و کشورهای اروپایی منتظر موضع یا نقش مثبتی در قبال فلسطین نیستیم.

وی عنوان داشت: موضع ما در دریا کارآمد و تاثیرگذار بوده و باعث شده که فریاد دشمن صهیونیستی از آن در بیاید. مردم ما تصمیم گرفتند که تسلیم ایالات متحده نشوند و از موضع دینی و اخلاقی خود در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن پا پس نکشند.

وی افزود: ما از موضع خود شرم نداریم، بلکه معتقدیم که این موضع شایسته تقدیر است و بهای آن هر چقدر که باشد ما به این موضع ادامه خواهیم داد. موزه مردم ما درست و برحق بوده و با مسئولیت ایمانی و اخلاقی همخوانی دارد.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: ایالات متحده و همپیمانانش حمایت از دشمن صهیونیستی در جنایت‌هایش را برای خود توجیه می‌کنند، سپس موضعِ بر حق ما را محکوم می‌کنند.

وی عنوان داشت: با وجود عملیات رهگیری موشک‌هایمان از سوی برخی از کشورهای عربی، اما ما صبر کردیم و ما جز دشمن صهیونیستی را هدف قرار نداده‌ایم.

عبدالملک الحوثی گفت: اگر آمریکا رویکردی برای هدف قرار دادن یمن داشته باشد، ما بی‌تفاوت نخواهیم ماند. اگر آمریکا به کشور ما حمله کند، ما ناوهای آمریکایی و دریانوردی آمریکا را هدف موشک‌هایمان قرار می‌دهیم. تحرکات آمریکا ما را به هیچ وجه از موضعمان باز نخواهد داشت. اگر موضع ما بدون تاثیر بود اسرائیل صدایش از آن در نمی‌آمد و آمریکا از آن ناخرسند نمی‌شد.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: اگر آمریکا می‌خواهد با مردم ما رو در رو شود در مقابل وضعیتی دشوارتر از آنچه که در افغانستان و ویتنام با آن مواجه شد، قرار خواهد گرفت. آمریکا نباید تصور کند که می‌تواند به اینجا و آنجا حمله کند و کار تمام شود بلکه آمریکا کاملاً خود را درگیر کرده است. اگر آمریکا بخواهد با موضع یمن که حامی فلسطین است مبارزه کند در رویارویی با تمام مردم یمن قرار خواهد گرفت. آمریکایی‌ها با شرایط بسیار سخت‌تری در یمن به نسبت افغانستان و ویتنام روبه‌رو خواهند شد. یمن بسیار متفاوت است.

وی افزود: من خطاب به مردم عزیزمان می‌گویم که به تمامی فعالیت‌ها ادامه دهند و برای تمامی احتمال‌ها آماده باشند. تحرکات آمریکا در دریای سرخ غیرقانونی بوده و یک تجاوز سبکسرانه و احمقانه برای خدمت به اسرائیل است.


عبدالملک الحوثی تصریح کرد: موضع درستی که کشورهای جهان باید برای آن تلاش کنند، متوقف ساختن تجاوز به غزه است.

وی خطاب به مردم غزه گفت: بعد از صبر و ثباتتان و مظلومیتتان، به یاری خداوند ایمان داشته باشید. محور مقاومت در کنار شماست و ملت‌های جهان برای مظلومیت شما فریاد می‌زنند. شما تنها نیستید و مردم یمن با بیشترین توانشان در کنار شما هستند و در حمایت از شما تردید نخواهند کرد.

عبدالملک الحوثی عنوان داشت: ما یک درخواست واضح و علنی را به کشورهای حائل بین خودمان و بین فلسطین ارائه دادیم که مسیر را در مقابل مردم ما برای جهاد در فلسطین باز کنند. صداقت ما را امتحان کنید و مسیرهای جهاد به فلسطین اشغالی را برای ما باز کنید.

وی افزود: آمریکا امروز می‌خواهد کشورهای دیگر را به همراه خود در حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی درگیر کند. هدف از تحرکات آمریکا امروز حفاظت از دریانوردی بین المللی نیست. آمریکا تلاش می‌کند دریای سرخ، خلیج عدن و باب المندب را نظامی کند و این خطرناک‌ترین تهدید علیه کشتیرانی بین المللی است.


انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha