• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092921039
  • خبرنگار : 30147

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی مطرح کرد

شهر سبزوار و یک روستای جغتای، تنها دارندگان شبکه جمع‌آوری فاضلاب در غرب خراسان رضوی

شهر سبزوار و یک روستای جغتای، تنها دارندگان شبکه جمع‌آوری فاضلاب در غرب خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آبفای استان گفت: در غرب خراسان رضوی فقط شهر سبزوار و یک روستای جغتای، تنها دارندگان شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستند.

حسین امامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع ۶۵۷ هزار نفر در شهرها و روستاهای استان به جز مشهد، زیر پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند.

وی افزود: تعداد جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب شامل شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، گلبهار و شهرک فرهنگیان طرقبه، مسکن مهر شاندیز، شهرک شهرجو گناباد و سه روستا در شهرستان‌های کلات، جغتای (زرقان) و فیروزه هستند.

وی بیان کرد: فاضلاب این میزان جمعیت، از راه ۷۰ کیلومتر خط انتقال و۱۵۳۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری به ۴ تصفیه‌خانه، ۳ پکیج و سیستم تالاب مصنوعی روستایی به ظرفیت مجموع ۸۶ هزار و ۵۹۰ مترمکعب در شبانه‌روز، منتقل و تصفیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان بیان کرد: سیاست وزارت نیرو، واگذاری پساب فاضلاب به جای آب به صنایع است که در راستای آن، اقدامات مختلفی برای جذب سرمایه‌گذار بخش غیردولتی و اجرا و تکمیل طرح‌های فاضلاب انجام شده است.

وی تصریح کرد: با تکمیل تصفیه‌ خانه‌های در دست ساخت بخش خصوصی، ظرفیت تصفیه‌ فاضلاب شهری استان به ۱۱۹ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد که باعث حفظ منابع آب شرب و توسعه صنعت در استان می‌شود.

امامی در پایان خاطرنشان کرد: در غرب خراسان رضوی فقط شهر سبزوار و یک روستای جغتای، تنها دارندگان شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستند.

شهر سبزوار بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و آب آشامیدنی مصرفی آن از ۳۸ حلقه چاه در مناطق کلوت، کَسکَن و بِفره تامین شده و با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وسعت شهر سبزوار ۳۷۵۴ هکتار است که حدود ۸۰۰ هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha