• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402092921165
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان:

شهروندان تخلفات صنفی را گزارش دهند

شهروندان تخلفات صنفی را گزارش دهند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان گفت: از مردم می‌خواهیم نسبت به تخلفات صورت گرفته در اصناف بی‌تفاوت نباشند و اگر موردی را مشاهده کردند، گزارش بدهند.

امید سلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح نظارتی شب یلدا در حال انجام است، ولی آن‌ موضوعی که مورد تأکید تعزیرات حکومتی است مردم شهرستان اردستان مطالبه‌گر آن نیستند و این موضوع ایجاد مشکل کرده است. از مردم می‌خواهیم درباره تخلفات صورت گرفته در اصناف بی‌تفاوت نباشند و اگر موردی را مشاهده کردند گزارش دهند.

وی با بیان اینکه عدم درج قیمت و نداشتن فاکتورهای خرید بیشترین تخلفات اصناف است، افزود: دستگاه‌های متولی، بازرسی‌های خود را انجام می‌دهند، ولی گزارش تخلفی به تعزیرات حکومتی اعلام نمی‌شود. در بین اصناف تخلفات زیادی را شاهد هستیم، ولی اینکه برخی از دستگاه‌ها اعلام نمی‌کنند خیلی عجیب است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان با تأکید بر کیفیت و خلاقیت بازرسی‌ها، تصریح کرد: هر چه تعداد بازرسی‌ها افزایش یابد، اثرگذاری آن کاهش می‌یابد بنابراین تعداد بازرسی‌ها مهم نیست، بلکه باید کیفیت آنها افزایش یابد تا تأثیر خود را نشان دهد.

سلامی به اجرایی شدن طرح خالص فروشی انواع شیرینی توسط قنادی‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اصلاح قیمت‌ها و لحاظ کردن هزینه بسته‌بندی در قیمت تمام شده انواع شیرینی، واحدهای قنادی موظف به کسر وزن جعبه در هنگام فروش شیرینی به مشتری هستند.

وی با اشاره به طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پرمصرف شب یلدا، گفت: از اواسط آذرماه تاکنون ۳۰ پرونده تخلف از دستگاه‌های دامپزشکی، شبکه بهداشت، صنعت، معدن و تجارت به اداره تعزیرات حکومتی اردستان ارسال شده که همگی آنها رسیدگی شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان یکی از الزامات اصناف اردستان را ساماندهی وضعیت بازار روز و همچنین میوه‌فروشان سیار عنوان کرد و گفت: شهرداری و دیگر متولیان باید نسبت به شناسایی و ساماندهی کسبه بازار روز اقدام کنند، زیرا اکنون هیچ شناختی نسبت به افرادی که در این مکان رفت و آمد می‌کنند در دسترس نیست.

سلامی با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص کسبه سیار میوه‌فروش گفت: وضعیت ترافیکی میوه‌فروشان سیار باعث مزاحمت مردم شده است و احتمال حادثه وجود دارد که از شهرداری و نیروی انتظامی درخواست داریم این وضعیت را برطرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha