• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۱:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402093021272
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

افزایش ارتباطات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دانشگاه جراح پاشا در ترکیه

افزایش ارتباطات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دانشگاه جراح پاشا در ترکیه

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه جراح پاشا در ترکیه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رئیس دانشگاه، معاونین و مدیران دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این دیدار که ۲۹آذر ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: شهر تبریز یکی از شهرهای تاریخی کشور ایران است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های باسابقه این شهر در رتبه بندی‌های جهانی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و جزو دانشگاه‌های برتر کشور و جهان محسوب می‌شود.

دکتر بهمن نقی پور افزود: بسیاری از دانشکده‌های ما نیز جزو دانشکده‌های برتر در دنیا و خاورمیانه هستند که از جمله آن‌ها دانشکده داروسازی و فارماکولوژی در خاورمیانه دارای رتبه‌های برتر است.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم کشور ترکیه به عنوان همسایه، دوست و برادر کشور ما بوده و قرابت‌های فرهنگی، زبانی و مذهبی عمیقی بین دو کشور حاکم است و امیدواریم همکاری‌های فی مابین باعث ارتقاء و پیشرفت هر دو دانشگاه و کشور شود.

وی با اشاره به همراهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با مردم ترکیه در زلزله اخیر این کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری نماینده ایران در ترکیه کمک‌های مادی و معنوی به مردم زلزله زده ترکیه ارائه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به پتانسیل‌های مراکز مهم استان از جمله مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز بیان کرد: امیدواریم این دیدارها هر چه سریع‌تر جنبه عملیاتی و اجرایی داشته و باعث رشد هر دو دانشگاه شود و ما در آینده نزدیک هر دو دانشگاه را در رتبه‌های زیر ۱۰۰ جهانی مشاهده کنیم.

دکتر نوری آیدین رئیس دانشگاه جراح پاشا ترکیه نیز ضمن حضور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ابراز خرسندی از این دیدار اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم در خصوص ایجاد ارتباط بین دو دانشگاه برای تبادل استاد، دانشجو و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی بالای دانشگاه علوم پزشکی تبریز گام‌های موثری برداریم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دانشجویان و رزیدنت‌هایی از کشور ایران در کشور ترکیه مشغول تحصیل و فعالیت هستند.

دکتر خداداد خدادادی مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از قدمت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بیان توانمندی‌ها و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهان و کشور مطرح کرد: امیدواریم زمینه‌های افزایش ارتباطات علمی بین دو دانشگاه با همکاری معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه جراح پاشا ترکیه افزایش یابد.

در ادامه جلسه معاونین، مدیران و روسای هریک از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز گزارشی از واحدهای خود ارائه کرده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری مشترک بین دو دانشگاه را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در خاتمه این جلسه مقررشد تفاهم‌نامه فی مابین دو دانشگاه در خصوص تبادل استاد و دانشجو، آموزشی، پژوهشی تحقیقاتی، رباتیک، همکاری در نشست‌های تخصصی، همکاری در پروژه‌های مشترک بین‌المللی، سمپوزیوم‌ها و همکاری در اجرای پروژه‌های عمرانی به خصوص مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستانی و... امضاء شود.

افزایش ارتباطات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دانشگاه جراح پاشا در ترکیه

افزایش ارتباطات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دانشگاه جراح پاشا در ترکیه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha