• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402093021390
  • خبرنگار : 71496

رسانه عبری اسامی ۳ اسیر فلسطینی که حماس بر آزادی آن‌ها تاکید دارد، فاش کرد

رسانه عبری اسامی ۳ اسیر فلسطینی که حماس بر آزادی آن‌ها تاکید دارد، فاش کرد

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت سه اسیر فلسطینی هستند که جنبش حماس بر آزادی آن‌ها در قرارداد آتی تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، یک روزنامه عبری نوشت جنبش حماس به فردای جنگ و روابط خود با جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی می‌اندیشد و اصرار دارد که قرارداد آتی تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی شامل سه نفر از اسرای برجسته فلسطینی یعنی «مروان البرغوثی»، «احمد سعدات» و «عبدالله البرغوثی» باشد.

یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت لیست حماس شامل اسامی بزرگی است که می‌توانند چهره تشکیلات خودگردان را تغییر دهند؛ در راس این چهره‌ها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است که به پنج حبس ابد و ۴۰ سال حبس محکوم شده است.

برخی نهادهای حقوقی فلسطینی اوایل هفته گزارش کردند که سرویس امنیت رژیم صهیونیستی البرغوثی را از زندان عوفر منتقل کرده و او را به سلول انفرادی در مکانی نامعلوم فرستاده است.

آحارونوت در ادامه نوشت، نام بعدی که حماس بر آزادی‌اش تاکید دارد، احمد سعدات، دبیرکل جبهه مردمی فلسطین و مغز متفکر عملیات ترور «رحبعام زئیفی» وزیر صهیونیست در سال ۲۰۰۱ است که رژیم صهیونیستی حاضر نشد در توافق تبادل «گلعاد شالیت» سرباز ارتش رژیم صهیونیستی با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی، او را آزاد کند.

این روزنامه عبری در ادامه تاکید کرد که سعدات همانند البرغوثی شخصیت مردمی مهمی در جامعه فلسطین محسوب می‌شود.

اما اسیر سوم عبدالله البرغوثی، یکی از سران حماس و یکی از فرماندهان شاخه نظامی این جنبش در کرانه باختری است. البرغوثی در حال گذراندن ۶۷ حکم حبس ابد خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی است؛ حکمی که در این رژیم بی‌سابقه است.

آحارونوت نوشت، حماس در توافق شالیت موفق به آزاد کردن البرغوثی نشد و اکنون به دنبال آن است که در توافق بعدی‌ با رژیم صهیونیستی، او و ۲ اسیر فلسطینی دیگر را آزاد کند.

رسانه عبری اسامی ۳ اسیر فلسطینی که حماس بر آزادی آن‌ها تاکید دارد، فاش کرد
مروان البرغوثی، احمد سعدات و عبدالله البرغوثی

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از برخی مقامات این رژیم گزارش کرد توافقی که تل‌آویو به حماس پیشنهاد کرد، شامل آزادی ۳۰ تا ۴۰ گروگان در مقابل آزادی چند نفر از اسرای برجسته این جنبش است.

از سوی دیگر مرکز پخش رژیم صهیونیستی گزارش کرد تل‌آویو پیشنهاد قرارداد جدیدی برای آزادسازی گروگان‌ها داده اما حماس نپذیرفت قبل از توقف کامل عملیات‌های نظامی و تیراندازی در نوار غزه آن را بررسی کند.

این مرکز در ادامه گزارش داد، قرارداد پیشنهاد شده از سوی تل‌آویو شامل «تمدید روزهای آتش‌بس و آزادسازی بازداشت‌شدگان خطرناک» در مقابل آزادی اسرای صهیونیست است.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر بیش از ۲۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۵۲ هزار و ۶۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده که در درگیری‌ها در نوار غزه ۴۶۶ تن از نیروهایش کشته شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha