• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402093021552
  • خبرنگار : 50616

۱۷ کرسی یونسکو در ایران فعال شد

۱۷ کرسی یونسکو در ایران فعال شد

ایسنا/مازندران دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران، از راه اندازی و فعال شدن ۱۷ کرسی این نهاد جهانی در سطح دانشگاه های معتبر و فعال کشور تاکنون خبر داد.

علی اکبر متکان امروز در حاشیه آیین افتتاح دفتر همکاری های دانشگاه شمال آمل و کمیسیون ملی یونسکو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: از این شمار، ۷ کرسی در دانشگاه های تهران و بقیه در دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه شمال آمل راه اندازی و فعال شده است.

وی با بیان اینکه یونسکو هر سال فقط ۲ سهیمه ایجاد کرسی های جدید را به ایران اختصاص می‌دهد، افزود: البته همکاری های افراد و دستگاه‌هایی که به عنوان نماینده حقیقی و حقوقی با دفتر کمیسیون ملی یونسکو ایران وجود دارد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران به دستاوردهایی که بابت راه اندازی کرسی های این نهاد بین المللی در دانشگاه ها انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: در همه زمینه هایی که اکنون دنیا از جمله اخلاق، حقوق بشر، هوش مصنوعی، زنان، علوم مختلف، ارتباطات، مشاهیر و نام آوران و پیشرفت های مختلف که انعکاس همه این برنامه ها برعهده یونسکو است که در جامعه بین المللی به چه نحوی معرفی کند.

متکان، با بیان اینکه عملیاتی کردن این برنامه‌ها به محوریت دانشگاه ها است که بیان کننده این رویدادها وتحولات هستند، تصریح کرد: علاوه برهمه این موضوع ها که در راستای فعالیت های کاری قرار می‌گیرد، آموزش وترویج فرهنگ علمی وآموزشی است.

۱۷ کرسی یونسکو در ایران فعال شد

وی درخصوص دلایل راه اندازی دفترکمیسیون ملی یونسکو ایران در دانشگاه شمال آمل نیز گفت: دانشگاه شمال در حوزه حقوق وحقوق بشر و آموزش های ترویجی بسیار موفق است و ضمن اینکه دکتر رنجبر رییس فعلی این دانشگاه، در سال‌های گذشته به عنوان مشاور حقوقی یونسکو نیز مسئولیت داشته است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران ابراز امیدواری کرد: دانشگاه شمال با برگزاری همایش‌ها، دوره‌ها وکارگاه های ملی و بین‌المللی درآینده بتواند چهره‌ای خوب و متفاوت از فضای روبه رشد در فعالیت های مرتبط با دفتر یونسکو به دنیا معرفی کند.

متکان، یادآورشد: همه این تلاش‌ها به منظور ایجاد زمینه برای حضور فعال، اثرگذار و سازنده جمهوری اسلامی ایران در مجامع و محافل بین‌المللی یونسکو و پذیرش مسئولیت در ارگان‌های مرتبط در راستای پیشبرد اهداف ایران اسلامی و تلاش برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری کشور در تعامل و هماهنگی پیوسته و ساختارمند است.

وی یادآورشد: درهمین راستا توسعه و ارتقای روابط و حضور موثر نهادها و افراد اعم از دولتی و غیر دولتی با یونسکو و مراکز و دفاتر منطقه‌ای، زیر منطقه ای و بین منطقه‌ای آن و همچنین معرفی و ثبت و ترویج و شناخت مشاهیر ایرانی و آثار ارزشمند آنان در گذشته و حال در سطح یونسکو و جهان به عنوان دستور کار جدی این نهاد درکشورمان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha