• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402093021597
  • خبرنگار : 71660

یونان به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق می‌شود/ استرالیا کشتی جنگی نمی‌فرستد

یونان به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق می‌شود/ استرالیا کشتی جنگی نمی‌فرستد

یونان با ارسال یک کشتی جنگی قصد دارد به ائتلاف نظامی جدید آمریکا در دریای سرخ به بهانه محافظت و تامین امنیت کشتی‌های تجاری در برابر حملات ارتش یمن بپیوندد اما استرالیا از پیوستن به چنین ائتلافی خودداری کرده است.

به گزارش ایسنا، «نیکوس دندیاس» وزیر دفاع یونان امروز -پنجشنبه- در یک سخنرانی تلویزیونی از این اقدام خبر داد و اعلام کرد که یونان به عنوان یک کشور بزرگ کشتیرانی، «منافعی اساسی» در رسیدگی به این «تهدید بزرگ» علیه حمل‌ونقل دریایی دارد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف کرد و به چند کشتی که عازم بنادر سرزمین‌های اشغالی بودند و به هشدارها برای تغییر مسیر خود توجه نکردند، هدف قرار داد.

پیشتر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از ایجاد یک ائتلاف چند ملیتی برای تامین امنیت دریای سرخ در میان افزایش حملات به کشتی‌های باری خبر داد. عملیات «نگهبان رفاه» نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا را شامل می‌شود.

طبق گزارش اسکای نیوز، این درحالی است که استرالیا از ارسال کشتی جنگی جهت حمایت از این ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده خودداری کرده است؛ البته کانبرا اعلام کرده که پرسنل‌های اضافی برای کمک به تلاش‌های تحت رهبری آمریکا ارسال خواهد کرد.

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا در گفت‌وگو با اسکای نیوز عنوان کرد: در حال حاضر ما کشتی یا هواپیمایی ارسال نخواهیم کرد اما کمک‌های خود را تقریبا سه برابر می‌کنیم. ما پنج پرسنل داریم و طی ماه آینده این تعداد را برای کمک به آمریکا به ۱۶ نفر خواهیم رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۲۲:۲۵

یونان بدبخت ،جان سربازانت رادریاب،که این باتلاق کسی ،ازدست مقاومت وانصارالله جان سالم بدرنخواهدبرد.