• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402093021614
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس جهادکشاورزی استان سمنان عنوان کرد:

سمنان استانی با یک درصد جمعیت ایران و دو درصد تولید ایران

سمنان استانی با یک درصد جمعیت ایران و دو درصد تولید ایران

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از سهم دو درصدی استان سمنان در تولید محصولات کشاورزی و دامی خبر داد و گفت: این در حالیست که جمعیت استان سمنان کمتر از یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

محمدرضا قاسمی ۳۰آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به بهانه برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین‌آلات، نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، دام طیور، آبزیان و محصولات دامپزشکی و کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور و ابزار ملی برای حفظ آب و خاک و محیط‌زیست در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ۱.۷ میلیون تن از تولیدات کشاورزی و دامی کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان سهم بالایی در تولید مواد پروتئینی دارد ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد مرغ تولیدی در استان مازاد مصرف استان است و به دیگر استان ها صادر می‌شود و در گوشت قرمز و دیگر تولیدات پروتئینی نیز تولیدات استان بیش از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سمنان استان معین پایتخت است، تصریح کرد: بخش مهمی از نیازهای بازار این استان در استان ما تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به برنامه ریزی این سازمان برای برپایی چهارمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سمنان گفت: چهارمین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و آبرسانی تجهیزات گلخانه ای، دام و طیور، آبزیان و دامپزشکی در مرکز استان برپا خواهد شد.

 وی از شرکت ۶۰ واحد دانش بنیان و فعال در بخش های مرتبط با کشاورزی و دامپروری در این نمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت هایی از سراسر کشور در این رویداد مهم حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سمنان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این نمایشگاه در روزهای سوم تا ۶ دی‌ماه برگزار می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه شرکت های فعال در زمینه کشاورزی از سراسر کشور در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت، اظهار کرد: شاهد حضور شرکت هایی از استان نیز در این نمایشگاه خواهیم بود.

قاسمی بیان کرد: تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی، خوراک دام و طیور، تجهیزات گلخانه، داروها و حوزه دامپزشکی و ... در زمره بخش های این نمایشگاه خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص مشکل نقدینگی کشاورزان برای تامین ماشین آلات کشاورزی اظهار کرد: هر ساله یک خط اعتباری به خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی در استان اختصاص می‌یابد که امسال نیز این خط اعتباری برقرار است.
 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات به خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در استان اختصاص یافته گفت: کشاورزان و دامداران و بهره برداران متقاضی می توانند از این تسهیلات که با نرخ بهره کمتر نیز ارائه می شوند، بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه هر ساله این خط اعتباری به استان اختصاص می یابد، اضافه کرد: امسال یازدهمین سالی است که این تسهیلات به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در استان اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha