• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402093021626
  • خبرنگار : 50604

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/۷۴

افتتاح بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور

افتتاح بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور

ایسنا/گلستان هم‌زمان با سفر هیات دولت به استان گلستان و با حضور مهندس «سیدعزت الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شمال کشور در آق‌قلا افتتاح شد.

 عصر امروز پنجشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ آئین افتتاح بزرگترین ازارچه صنایع دستی شمال کشور با حضور مهندس سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سلیمان هاشمی فرماندار شهرستان آق‌قلا و جمعی از مقامات و مسئولان در آق‌قلا برگزار شد.

تخصیص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بازارچه آق‌قلا در دولت سیزدهم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در حاشیهه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش بیش از پنج برابری تخصیص اعتبار به بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا در دولت مردمی سیزدهم اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت مردمی و عدالت محور توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته است که در این راستا یکی از اقدامات عملی در مدت دو سال عمر دولت سیزدهم در استان گلستان، تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان آق‌قلا بود. 

محمدجواد ساوری با اشاره به تخصیص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بازارچه آق‌قلا در دولت سیزدهم تصریح کرد: شهرستان آق‌قلا علی‌رغم برخورداری از هنرمندان صنایع‌دستی شاخص و نزدیکی به مرکز استان اما در حوزه زیرساخت‌های صنایع‌دستی بسیار ضعیف است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۶ پروژه بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان آق‌قلا کلنگ زنی شد اما تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم و در طول چهار سال مجموع اعتبار تخصیص‌یافته به این پروژه ۴۰ میلیارد ریال بود که موجب شد تا عملیات اجرایی این پروژه به‌کندی پیش رود.

ساوری افزود: در دو سال اخیر با تأکید دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و با حمایت‌های استاندار گلستان اعتبارات تخصیصی به پروژه بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا بیش از پنج برابر چهار سال پیش از آن، افزایش یافت و اکنون در مراحل پایانی اجراست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ‌ بر ۲۱۰ میلیارد ریال به این پروژه که به‌عنوان بزرگ‌ترین بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شمال کشور محسوب می‌شود، تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه ساختمان بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی آق‌قلا در عرصه‌ای به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود ۲۳۰۰ مترمربع در دو طبقه طراحی‌شده است، افزود: این پروژه شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای ۷۲ نفر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha