• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402093021643
  • خبرنگار : 50039

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/ ۷۵

افتتاح اسکله جدید بندرترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی

افتتاح اسکله جدید بندرترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی

ایسنا/گلستان همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان گلستان و بهره‌برداری از فاز اول عملیات احیا، علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان، اسکله جدید بندر ترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

طی مراسمی که پس از بازدید «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی از خلیج گرگان و جزیره آشوراده و پروژه علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان، اسکله فلزی جدید بندر تاریخی ترکمن به شکل رسمی افتتاح شد.

اجرای عملیات علاج بخشی خلیج گرگان از پروژه‌های مصوب دور اول سفر رئیس جمهور به استان گلستان در اسفند ماه ۱۴۰۰ بود که فاز نخست آن امروز «۳۰ آذر ماه» و در یازدهمین سفر استانی از دور دوم سفرها به بهره‌برداری رسید.

تا قبل از عملیات احیا، پیش از این حدود یک سوم مساحت خلیج گرگان خشک شده بود که پس از اجرای عملیات لایروبی و بازگشایی کانال آشور تراز آب خلیج گرگان ۴۰ سانتی‌متر افزایش یافت و بندر تاریخی ترکمن پس از حدود ۲۰ سال از زیر گل و لای بیرون کشیده شد تا فعالیت دریا محور و تردد از سواحل استان گلستان به دریای خزر آسان و از سرگرفته شود.

برای احیای مجدد اسکله‌های این بندر ۱۲۶ هزار مترمکعب لایروبی انجام و شهریور ماه کار اصلی لایروبی به اتمام رسید و هم اکنون مسیر تردد شناورها بین بندرترکمن تا جزیره آشوراده نیز برقرار و انواع شناورهای سبک، نظامی، انتطامی، تفریحی، صیادی، شیلات و دیگر شناورها می‌توانند از اسکله جدید استفاده کنید.

افتتاح اسکله جدید بندرترکمن توسط وزیر راه و شهرسازی

به گزارش ایسنا، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال، افتتاح ۱۸۵۴ واحد مسکونی در قالب پروژه‌های خود مالکی، روستایی، نهضت ملی و بافت فرسوده، شروع عملیات اجرایی ۵ هزار و هفت واحد مسکونی شهری در سایت ۴۸ هکتاری و افتتاح قطعه اول کمربندی گرگان به طول ۱۵ کیلومتر از دیگر برنامه سفر هیئت دولت است.

همچنین، احداث خط دوم راه‌آهن سبزدشت به ترکمن به طول ۲۰ کیلومتر، واگذاری هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن روستایی، شروع عملیات اجرایی آماده‌سازی ۵ هزار قطعه زمین مسکن روستایی، افتتاح ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی، از دیگر برنامه‌هایی است که در سفر هیئت دولت به گلستان انجام شد.

در این سفر در مجموع ۴۵ هزار میلیارد ریال پروژه‌های حمل و نقل و ۳ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی به همراه ساختمان اداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان نیز افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha