• جمعه / ۱ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100100023
  • خبرنگار : 71145

ملکه رانیا: اسرائیل در عرض ۲ ماه نوار غزه را به جهنم تبدیل کرد

ملکه رانیا: اسرائیل در عرض ۲ ماه نوار غزه را به جهنم تبدیل کرد

همسر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در مقاله‌ای در واشنگتن پست اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ظرف دو ماه غزه را به «جهنم» تبدیل کرده‌است. او تاکید کرد که حداقل کاری که می‌توان انجام داد درخواست آتش‌بس است.

به گزارش ایسنا، ملکه رانیا، همسر پادشاه اردن مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با عنوان «در سرزمین میلاد مسیح، جشن‌های عید لغو شده‌است» منتشر کرد که که در آن به تشریح خسارات غم‌انگیز در نوار غزه و شرایط فعلی به طور کلی پرداخت.

در این مقاله آمده‌است که اشغالگران «در عرض بیش از دو ماه غزه را به جهنم تبدیل کردند و حدود ۲۰ هزار کشته از جمله حداقل ۸۰۰۰ کودک بر جای گذاشتند که رقمی بیشتر از تلفات پرل هاربر، حملات ۱۱ سپتامبر و طوفان کاترینا روی هم است».

ملکه رانیا افزود: «هر روزی که بدون آتش‌بس می‌گذرد، خسارات به طرز غم انگیزی افزایش می‌یابد، در حالی که سازمان‌های بین‌المللی اکنون غزه را به عنوان قبرستان کودکان توصیف می‌کنند. چقدر دردناک است که سرزمین مقدس اینگونه توصیف شود.»

او توضیح داد: «مهم نیست از کدام طرف حمایت می‌کنید، همچنان می‌توانید خواستار آتش‌بس، آزادی اسیران و بازداشت‌شدگان و دسترسی نامحدود به کمک‌ها باشید. اگر بتوانید از مرگ صدها یا هزاران کودک دیگر جلوگیری کنید، آیا این کار را انجام می‌دهید؟ برخی این را دست کم می‌گیرند. این درخواست ناشی از احساسات است.»

وی مصرانه گفت: آتش‌بس فوری نه امری استراتژیک است و نه پایدار. این یک محکومیت مربوط به دوران ماست که درخواست‌های بازگشت به عقلانیت را به این دلیل که صرفاً فراخوان‌های عاطفی هستند، رد می‌کنند. ما همچنین می‌شنویم که بسیاری در مورد صلح پس از جنگ صحبت می‌کنند، گویی که این امر آنها را از مسؤولیت فعلی مبرا می‌کند.

ملکه رانیا افزود: «از هفت اکتبر، اکثر قریب به اتفاق قربانیان در اسرائیل، کرانه باختری و غزه غیرنظامیان بوده‌اند، چه کشته شده باشند، چه به ناحق دستگیر شده‌ باشند و هر یک از آنها خلئی ایجاد می‌کنند که قابل پر کردن نیست و هیچ تفاوتی بین درد مادران فلسطینی و اسرائیلی در نتیجه از دست دادن یک کودک وجود ندارد.»

او در مقاله خود به ضرورت پایان یافتن این جنگ و مشارکت همه در درخواست آتش‌بس اشاره کرد، زیرا این کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

این مقاله در حالی منتشر شده که ملک عبدالله دوم در دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که «تجاوز به غزه پیامدهای فاجعه‌باری برای منطقه خواهد داشت» و از «تمام جهان برای اعمال فشار بر اشغالگران جهت پایان دادن به عملیات نظامی در درخواست کرد».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۱:۵۶

پلیدها فرار به جلو میکنند ، امکانات اسراییل را از پایگاه های آمریکا در اردن تامین میکنند ، بعد دم از کشته شدن کودکان میزنند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۷:۳۵

آمریکا با هردو پایش در سرزمینهای اشغالی میباشد،آنوقت چه نیازی به لجستیک از پایگاه اردن دارد؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۸:۴۸

چرا اسرائیل را تحریم های سنگین نمی‌کنند تا کمرش بشکند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۴:۰۶

دولتهایی که در امر اشغالگری و کشتار سکوت کرده اند مقصر اصلی هستند مگر اسراییل وامریکا چکاره ی جهان هستند که به قوانین بین المللی توجهی نمیکنند ،آیا اگر تمام کشورها هم بدون اعتنا به قوانین به اسراییل وامریکا حمله کنند،جواب این گستاخیها داده نمیشود؟پس چرا همه کشورها باید پایبند به قوانین باشند الا این دو کشور،باید هرچه سریعتر کشورهای منطقه دست به اعترافی علیه اسراییل بزنند ،مردم غزه حق دارند از سرزمین اشغالی خود دفاع کنند،و نباید قتل عام شوند آنهم در جلوی چشم جهانیان، حداقل مسلمانان و کشورهای منطقه زودتر اقدام کنند،سکوت جای نیست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۶:۲۱

هنوز جهنم رو ندیدی که مطمئنا تو هم باید جواب پس بدی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۷:۱۵

اگه دروجود انسان ازانسانیت خبرواثری نباشه هرجنایتی ازایشان بعید نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۷:۴۰

سلام، حاکم کشور اردن خودش حامی اسرائیل کودک کش است، چگونه دم از آتش بس میزنه؟ واقعا خاک بر سرتون که از اسرائیل غاصب هراس دارید. درود بیکران بر مجاهدین فلسطین که انشاالله پیروزی هم برايشان نزدیک است. «نصرت خدا یارتان باد، مجاهدین خدا»

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۸:۲۰

آدم بی دفاع. زن وبچه کشتن هنر نیست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۸:۲۸

بله باسلاحهای آمریکایی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۹:۰۵

برو گم شو انگل نحس سگ اسرائیل و آمریکا تخریب و کشتن کودک و زن که هنر نیست مایه وحشی گریاسرائیل کودکش رو نشان می دهد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۹:۱۳

وحشی گری هرجا باشه انسانیت که نباشه یکه نفر میتون هزاران انسان بی گناه به خاک خون بکشه پس توهم دم از انسانیت نزن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۹:۵۹

اونا هم مترسکی هستن در اختیار امریکا واسراییل...اختیاری از خود ندارن...حتی شاه اردن نمی تواند پایگاه امریکایی رو درخاک خودش بگویید نکنید اینکارو...انها کاره ای نیستن که سیطره این ابرقدرت برهمه سایه انداخته اما با دست دادن به مسلمان دیگری وانداختن انها به بیرون میشود این امریکا واسراییل رو از منطقه انداخت بیرون....وقتی در قران گفته شده انها دوبار این سرزمین وحی رو تصاحب میکنن ومرددانی سخت انها رو می ندازن بیرون پس این اتفاق می افته ومردانی با ایمان این جنایتکاران رو می ندازن بیرون....حالا یا حماس وحزب الله یا دلاورمردان ایرانی...

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۲۰:۲۰

انشاا ظهور آقامون مهدی عج نزدیک هستش به کوری چشم دشمنان اسلام اللهم عج لولیک الفرج

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۲۰:۲۱

75سال کنار گوشتان جنایت و کشتار و ظلم بر علیه مردم مظلوم فلسطین انجام گرفت اما کر و کور و لال بودید . طوفان الاقصی شما را از خواب بیدار کرد حالا درست تصمیم بگیرید و به ظلم پایان دهید و از ظالم دفاع نکنید .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۳:۰۶

فکر کنم شما خیلی سطح اطلاعاتت پایین است. محض اطلاعت باید بگویم که اتفاقا اردن به همراه سوریه و مصر جز کشورهای عربی بودند که از فردی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط شورای امنیت در ۱۹۴۸، به اسرائیل حمله کردند و در چند دهه، چندین نوبت با اسرائیل جنگیدند ولی خوب همیشه هم‌شکست خوردند. بعد از چندین دهه جنگ بی فرجام، به این نتیجه رسیدند که از طریق نظامی راه به جایی نمیبرند و اردن در ۱۹۹۴ با اسرائیل صلح کرد. پس، ۷۵ سال کر و کور و لال نبودند. اونها از اول با اسرائیل رسما جنگیدند. نه‌ یک بار، چندین دفعه.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۲۰:۳۶

مظلوم را بدونه هیچ دلیلی کشتن مردانگی نیست.اون هم زن وبچه.پیر ه.اگر اسرائیل قدرتش داره با جنگجویان بجنگه.چون نمیتونه به بیگناها حمله میکنه.درود بر مبارزان فلسطینی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۲۲:۲۹

سلام ملک عبدالله موشک های یمن به اسقاطیل را ساقط میکند. به آمریکا پایگاه میدهد. با اسقاطیل سفیر رد وبدل میکند . ملکه هم حرف صد من یک غاز تفت میدهد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۰:۱۲

زن چندم ملک عبدالله هست این؟ چهارم؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۰:۳۸

کاش به جای اردن ترسو یمن شجاع همسایه اسراییل بود.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۳:۱۵

الهی بحق آن فرشتگان گرسنه وزخمی غزه ناتیناهو امشب بخوابی فردا مثل یک دیوانه زنجیری بیدار بشی با آن بایدن دروغگو بیچاره ها باید در این دنیا جواب آن فرشتگان گرسنه وزخمی در سرما بدهید خدا لعنت بکند هر دوی شمارا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۸:۳۷

ملکه حرفات زیباست ولی بدون عمل ارزش نداره کمی سختی سیاسی و اقتصادی را به جان بخرید تا اوضاع بهتر بشه .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۹:۱۰

تا زمانی که این کشورهای عربی حکومت پادشاهی دارند همیشه نوکر استکبار جهانی بوده ودرد بزرگی برای جهان اسلام است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۰:۰۴

اسرائیل همون روزهای اول نابودشد این آمریکاست که داره با غزه میجنگه.ملکه خانم اول خودتون به گفته های خودتون عمل کنید بعد واسه بقیه تکلیف تعیین کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۱:۴۷

اینم غلط میکنه با شوهرش تا زمانی که جایگاه ظالم با مظلوم زورگو و اشغالگر با غارت شده رو یکی ببینید هیچ اتفاقی هیچ کمکی به زنها و کودکان نخواهید کرد یا رومی رومی یازنگی زنگی اگر فلسطین حمایت جهان عرب رو داشت اسراییل جرات همچین حماقتی رو نداشت عیب نداره زمان و مشیت الهی هم به حساب اسراییل و هم به حساب اعراب خایین خواهد رسید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۲:۰۶

کشورهای عرب حتی دیگر ظاهری مسلمان ندارند گویی اتحاد مسلمین جهان به افسانه ای تبدیل شده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۲:۱۴

ایشان خواهر ملا نیا ترامپ نیستند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۵:۴۸

چرا نشه جانم؟مگر ما در زمان سه امپراطوری پنج تمدن که نه پنج کشور را جارو نکردیم!!!؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۳:۳۱

بلاخره اسرائیل از بین می‌ره !! حالا کی می‌ره و آیا یک کشور رو میشه از جغرافیا حذف کرد الله بیلیر!!!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۰۹:۲۶

سیاست در دنیای امروز از اهم واجبات است خیانت کشورهای عربی به مردم مظلوم فلسطین با ایجاد رابطه با اسرائیل و عملیات نا بخردانه حماس موجب از بین رفتن نوار غزه و کشته شدن 25 هزار نفر و آواره شدن 2.5 میلیون نفر شد در ادامه فحطی و بیماری و مرگ در انتظار آنهاست کشورهای اسلامی بایدبا اتخاذ سیاست درست و متحد کاری انجام دهند در کشور ما بهتر است از فردی با تجربه مانند آقای ظریف در این زمینه کمک گرفت