• جمعه / ۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100100072
  • خبرنگار : 71145

برگزاری تظاهرات در یمن علیه ائتلاف دریایی آمریکا

برگزاری تظاهرات در یمن علیه ائتلاف دریایی آمریکا

تظاهرات در استان‌های صعده و ریمه با شعار «ائتلاف حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی ما را نمی‌ترساند» آغاز شد.

به گزارش ایسنا، استان صعده یمن امروز جمعه شاهد تظاهرات گسترده‌ای با شعار «ائتلاف برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی ما را مرعوب نمی‌کند» است تا بر آمادگی مردم یمن برای همه گزینه‌ها و احتمالات برای هرگونه رویارویی با اشغالگران تاکید شود.

 بیانیه راهپیمایی‌ها در استان صعده مضامین اعلام شده از سوی عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله در سخنرانی تاریخی خود در حمایت از مردم فلسطین را تایید کرد.

همزمان با راهپیمایی در شهر صعده، مرکز استان، سه راهپیمایی دیگر در المرازم، شعارة برازح و الجرشه بغمر برگزار شد که در آن تظاهرکنندگان پرچم‌های یمن و فلسطین و بنرهایی که خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی بودند، در دست داشتند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای خشم از کشتارها، جنایات و نسل کشی که به دست دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه انجام می‌شود، استکبار آمریکا را محکوم کردند و بر آمادگی خود برای حضور در نبرد آزادسازی فلسطین و دفاع از غزه تاکید کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی شعار می‌دادند: «تهدید آمریکایی‌ها... هر چه باشد ما را منصرف نخواهد کرد.» (برای میدان‌ها و جبهه‌ها... رزم‌ناوها ما را منصرف نمی‌کنند)، (هزار سلام، هزار سلام... به نیروی دریایی.. به نیروی هوایی.. به نیروی زمینی)، (با جان و خون فدای شما. ای فلسطین)، (مردم سرسخت یمن... موضعشان مشخص است)، (با فلسطین عهد بستیم.. تسلیم نمی‌شویم)، (ما به تو اجازه دادیم ای ابو جبرئیل. اسرائیل را بمباران و نابود کن).

عالم محسن الحمزی، یکی از اعضای انجمن یمنی در این راهپیمایی سخنرانی و در آن تاکید کرد که یمن به برکت درایت فرمانده عبدالملک بدر الدین الحوثی در خط مقدم محور مقاومت قرار گرفته‌است. نیروهای مسلح و مردم یمن در نفی تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه هر هفته به میدان‌ها می‌روند. وی اشاره کرد، موضع یمن ظریف‌تر از موضع آمریکایی‌ها است که از دشمن محافظت می‌کند.

وی به عشق و قدردانی ملت‌های اسلام و عرب به مردم مبارز یمن و رهبر انقلاب به ویژه با مشاهده موشک‌ها و پهپادهای یمنی که به کشتی‌های رژیم دشمن بعد از عملیات نیروهای مسلح در دریای سرخ اصابت کردند، اشاره کرد.

الحوثی دو روز پیش به ایالات متحده آمریکا درباره حمله به یمن هشدار داد و تاکید کرد که یمن در صورت هرگونه حمله، ناوهای آمریکا و ترافیک کشتی‌های آمریکایی را هدف موشک‌های خود قرار خواهد داد.

تظاهرات امروز در حالی است که روز پنجشنبه مردم منطقه بعدان در استان اب در راهپیمایی مردمی در همبستگی و حمایت از مقاومت و مردم فلسطین تجمع کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی تاکید کردند که آمریکا و ائتلاف اعلام شده آن در خصوص دریای سرخ اهمیتی ندارد و مردم یمن را نمی‌ترساند.

تظاهرکنندگان تصریح کردند: رهبری انقلاب و نیروهای مسلح یمن به حمایت از مردم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

در بیانیه منتشر شده در این تظاهرات آمده‌است: هرگونه تحرک و حمله به یمن با واکنش شدید و دردناکی برای نیروهای سلطه طلب و استکبار مواجه خواهد شد.

شرکت کنندگان همچنین بر استواری و حمایت خود از رهبری انقلاب تاکید کردند و به آن اجازه دادند تا برای بازدارندگی دشمن صهیونیستی که شنیع‌ترین جنایات را علیه ملت فلسطین انجام می‌دهد، وارد عمل شود.

آنها آمادگی خود را برای حضور در نبرد عزت و شرف در کنار مقاومت و مردم فلسطین مجددا تاکید کردند.

این بیانیه سکوت و خیانت رژیم های عربی و اسلامی را محکوم کرد.

در این بیانیه از ملت‌های عرب و اسلام خواسته شده‌است که هوشیار باشند و از سکوت شرم‌آور خارج شده و برای تحت فشار گذاشتن حاکمان خود برای حمایت و پشتیبانی از فلسطین و غزه دست به اقدامی مردمی بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha