• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۰۱:۴۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402100100115
  • خبرنگار : 30057

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته

ثبت زمین‌لرزه با بزرگای ۴ در بیرم استان فارس/بوشهر با ۷ زلزله لرزید

ثبت زمین‌لرزه با بزرگای ۴ در بیرم استان فارس/بوشهر با ۷ زلزله لرزید

بزرگترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته در بیرم استان فارس با بزرگای ۴ رخ داد؛ ضمن آنکه هفته گذشته در استان هرمزگان ۳ زلزله رخ داد و در استان بوشهر زلزله‌هایی با قدرت ۳.۶، ۳.۱ و ۲.۹ به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته در استان هرمزگان زلزله های متعددی رخ داد که از جمله آن می‌توان به زلزله کوخُرد به بزرگای ۳.۶،‌زمین لرزه فین به بزرگای ۲.۹ و زلزله سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ اشاره کرد.

استان بوشهر نیز زلزله‌های متعددی را در هفته گذشته تجربه کرد که به این شرح است:

تنگ ارم استان بوشهر زلزله ۲.۷
بندرکنگان استان بوشهر دو زلزله ۲.۷ و یک زلزله ۲.۹
شبانکاره استان بوشهر زلزله ۲.۵
برازجان استان بوشهر زلزله ای به بزرگای ۳.۳ و ۲.۵

در استان فارس نیز دهرم با زلزله ۳.۶، کوهبنان با زلزله ۲.۶، شیراز با زمین‌لرزه‌های ۲.۸ و ۳.۹ و بیرم با زلزله‌ای به بزرگای ۴ لرزیدند. همچنین در استان کرمانشاه با زلزله هایی به بزرگای ۲.۶ در کرمانشاه و ۳.۵ در تازه آباد لرزید. جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است.

شنبه ۲۵ آذر

در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵، در مهران استان ایلام زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

برازجان استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه ای در ۸ کیلومتری برازجان، ۲۰ کیلومتری سعدآباد و ۲۱ کیلومتری وحدتیه این استان گزارش شد.

در دهرم استان فارس زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۶ به ثبت رسید و عمق این زلزله در ۱۹ کیلومتری و کانون آن در ۷ کیلومتری دهرم و ۵۱ کیلومتری فیروز آباد استان فارس و ۴۹ کیلومتری ریز استان بوشهر بوده است.

یکشنبه ۲۶ آذر

در کرمانشاه استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، در سوئیشه استان کردستان زلزله ۲.۸، در صالح آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ و در کوهبنان استان فارس زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۵ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری دهرم، ۳۹ کیلومتری فیروز آباد و ۵۰ کیلومتری فراشبند این استان گزارش شد.

دوشنبه ۲۷ آذر

در بندرکنگان استان بوشهر زلزله ۲.۹، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۸ و در ششتمد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

در شیراز استان فارس بعد از زلزله ۲.۸، زمین‌لرزه دیگری با بزرگای ۳.۹ رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۲ کیلومتری شیراز، ۲۶ کیلومتری خانه زنیان و ۳۷ کیلومتری زرقان این استان بوده است.

عشق آباد استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در۲۲ کیلومتری عشق آباد، ۹۳ کیلومتری بشرویه و ۱۰۰ کیلومتری طبس این استان گزارش شد.

قطور استان آذربایجان غربی با زلزله ۳.۶ در عمق ۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۵ کیلومتری قطور، ۲۹ کیلومتری تازه شهر و ۳۰ کیلومتری سلماس این استان بوده است.

سه شنبه ۲۸ آذر

در برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۵، در تنگ ارم استان بوشهر زلزله ۲.۷ و در ارزوئیه استان کرمان زلزله ۲.۸ رخ داد.

تازه آباد استان کرمانشاه با زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری تازه آباد، ۲۸ کیلومتری جوانرود و ۳۲ کیلومتری کوزران این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۲۹ آذر

در کوخُرد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۴۸ کیلومتری کوخُرد، ۴۹ کیلومتری کنگ و ۵۴ کیلومتری بندر لنگه این استان بوده است.

در بندرکنگان استان بوشهر دو زلزله به بزرگای ۲.۷، در شبانکاره استان بوشهر زلزله ۲.۵، در منطقه فین استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۹ و در انبارالوم استان گلستان زلزله‌هایی با بزرگای ۲.۷ و ۲.۵ به ثبت رسید.

پنج شنبه ۳۰ آذر

در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶ و در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۶ رخ داد.

سالند استان خوزستان با زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری سالند، ۱۷ کیلومتری گتوند و ۲۹ کیلومتر چغامیش این استان گزارش شد.

الوند استان قزوین زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد و رومرکز آن در ۴ کیلومتری الوند، ۱۰ کیلومتری بیدستان و ۱۱ کیلومتری قزوین این استان گزارش شد.

سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ را تجربه کرد و کانون این زمین‌لرزه در ۲۶ کیلومتری سرگز و ۵۱ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و ۳۵ کیلومتری فاریاب استان کرمان بوده است.

بیرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۶ کیلومتری بیرم، ۱۹ کیلومتری عمادده و ۲۴ کیلومتری اشکنان بوده است.

جمعه اول دی

در یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌ای با بزرگای ۲.۶ رخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha