• جمعه / ۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402100100160
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

هدف صهیونیست‌ها از ادعای مداخله ایران، کاهش فضاحت این خفت تاریخی است

هدف صهیونیست‌ها از ادعای مداخله ایران، کاهش فضاحت این خفت تاریخی است

ایسنا/قم امام جمعه قم بیان کرد: اساسا ادعای بی اساس صهیونیست‌ها مبنی بر مداخله ایران در عملیات حماس با هدف کاهش فضاحت ناشی از این شکست خفت بار است؛ چرا که شکست اسرائیل از ایران با این ظرفیت و توانمندی کشور ما قابل توجیه است اما شکست از یکی از گروه‌های مقاومت حتما خفت تاریخی محسوب می‌شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱ دی‌ماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح نتیجه عملیات طوفان الاقصی را شکست غیر قابل ترمیم توصیف کردند؛ تعبیر غیر قابل ترمیم ناظر به نکته دقیق ادراکی است، در حالی که همه شکست رژیم صهیونیستی از نظر نظامی و اطلاعاتی را بیان کردند اما تاکید رهبر به غیر قابل ترمیم بودن سازه‌های این رژیم است.

وی اظهار کرد: با حمله ناگهانی حماس اسرائیل سنگین‌ترین شکست امنیتی و نظامی را در تاریخ ۷۵ خود متحمل شد و باور قابل زوال بودن رژیم صهیونیستی در ذهن طرفداران آن‌ها شکل گرفته است؛ تصویر ژنرال بلند پایه امنیتی اسرائیل که با لباس خواب خود را تسلیم نیروهای مقاومت کرده نشان از زوال این رژیم است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در جریان اغتشاشات سال گذشته نقطه کانونی هدفگذاری دشمن ایجاد تصور رفتنی بودن نظام جمهوری اسلامی در بین مجموعه افراد بود اما امروز خودشان رفتنی هستند و دچار زوال شدند.

 امام جمعه قم بیان کرد: اساسا ادعای بی اساس صهیونیست‌ها مبنی بر مداخله ایران در عملیات حماس با هدف کاهش فضاحت ناشی از این شکست خفت بار است؛ چرا که شکست اسرائیل از ایران با این ظرفیت و توانمندی کشور ما قابل توجیه است اما شکست از یکی از گروه‌های مقاومت حتما خفت تاریخی محسوب می‌شود و برای افکار عمومی غیر قابل باور است و بر همین اساس حکمت صراحت سخن رهبر انقلاب در رد ادعای دخالت ایران را می‌توان درک کرد.

وی با اشاره به روز ثبت احوال گفت: خانواده‌ها در نامگذاری برای فرزندان خود به نام‌های پر محتوا اهتمام داشته باشند که با فرهنگ ما در تناسب باشد، سازمان ثبت احوال هم می‌تواند در این رابطه به مراجعان خود مشورت دهد.

امام جمعه قم ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی عنوان کرد: حضرت عیسی مسیح در دوران رسالت خود با دو جریان سلسله استکبار رومیان و عالمان دین ستیز یهودی مبارزه‌ای نفس گیر داشت.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ۵ دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی است، یادآور شد: هدف از این نامگذاری توجه مسئولین به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی و شناسایی و پیشگیری و کاهش خسارت به ویژه خسارت‌های انسانی است.

وی با اشاره به وفات ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، تاکید کرد: وفات ام البنین یکی از مادران برجسته تاریخ است که در ادب و ولایت مداری اسوه مادران و همسرا شهدا است و شایسته است که زنان ما با حفظ عفاف و حجاب، فرزندآوری و تربیت نسل صالح به ام البنین اقتدا کنند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی و با گرامیداشت یاد شهدای سواد آموزی، عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: اگر کشور ما علم و ادب و جهت یابی علم و عمل را بیاموزد هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آن مسلط شود؛ و سوادآموزی یکی از راه‌های مهم علم آموزی و دستاورد بزرگ در اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha