• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100200394
  • خبرنگار : 50037

راه‌اندازی کشتارگاه مرغ رزن ضروری است

راه‌اندازی کشتارگاه مرغ رزن ضروری است

ایسنا/همدان معاون جهادکشاورزی شهرستان رزن از سالانه ۲.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان خبر داد.

اصغر صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان رزن دارای ۴۱ واحد مرغداری دارد که در حال حاضر از این تعداد، ۳۴ واحد فعال است، ظرفیت تولید سالانه مرغداری‌های سطح این شهرستان را ۹۰۰۰ تن و میزان تولید سالانه مرغ را ۶۲۵۰ تن برشمرد.

وی افزود: ظرفیت کل مرغداری‌های سطح شهرستان در هر دوره یک میلیون قطعه بوده و در همین رابطه در این دوره توسط بهره‌برداران صنعت مرغداری در سطح مرغداری‌های فعال سطح شهرستان ۶۵۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

صادقی با بیان اینکه با توجه به تولید بالای میزان مرغ در رزن و شهرستان‌های همجوار وجود کشتارگاه صنعتی طیور ضروری است، گفت: در همین رابطه کشتارگاه احداث شده طیور صنعتی شهرستان رزن هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است که با آغاز به کار این کشتارگاه در شمال استان با ظرفیت کشتار ۴۰۰۰ قطعه در ساعت، علاوه بر کمیت و کیفیت، مرغ عرضه شده به شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به عمده مشکلات مرغداری‌های سطح شهرستان بیان کرد: کمبود سرمایه در گردش با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، قیمت بالای نهاده در بازار آزاد، عدم خرید نقدی مرغ و واریز نشدن به موقع وجه مرغ خریداری شده از مرغداری‌ها و عدم بارگیری به‌موقع نهاده خریداری شده از سامانه بازارگاه را می‌توان از عمده مشکلات واحدهای مرغداری این شهرستان برشمرد.

به گزارش ایسنا، یکی از فعالان موفق حوزه صنعت مرغداری شهرستان رزن با ۲۲ واحد زنجیره‌ای مرغداری خود در دو شهرستان رزن و درگزین تولید ۵۰ درصد گوشت مرغ استان همدان را بر عهده دارد.

این سرمایه‌گذار و فعال موفق حوزه صنعت مرغداری در حال حاضر طی طرح توسعه پروژه‌ بزرگ‌ صنعت مرغداری خود بر آن است تا برای تکمیل زنجیره تولید خود کارخانه دام و طیور و کشتارگاه صنعتی طیور را نیز در این مجموعه با آورده و تسهیلات خود راه‌اندازی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha